Ingatlanbotrány: Waltergate-ügy Sopronban
Az igazságügyi szakértői vélemény szerint áron alul adott el önkormányzati ingatlanokat Sopron volt szocialista vezetése az előző ciklusban. A Magyar Nemzet tényfeltáró cikke szerint a belvárosba tervezett mélygarázzsal akár milliárdos veszteség is érheti a hűség városát. Az új vezetés hűtlen kezelés és csalás gyanújával feljelentést tett ismeretlen tettes ellen. A volt polgármester közölte: a szerződések jogszerűek voltak, és mindenért vállalja a felelősséget.
Sopron városa közvetlenül az önkormányzati választások előtt adott el egy majdnem kéthektáros telket Walter Dezső, volt polgármester családi cégének. A magánvállalkozásnak a szomszédos telken működik a használtautó-kereskedése, a Magyar Nemzet valószínűsíti, hogy a terjeszkedéshez kellett az új terület. A Walter Kft. nettó 18,9 millió forintot fizetett, a telek tényleges forgalmi értékét 58,4 millió forintra becsülte az igazságügyi szakértő.
Egy volt óvoda húszmillió forinttal olcsóbban cserélt gazdát az önkormányzati választás előtt. A 705 négyzetméteres ingatlant az önkormányzat jóval áron alul adta el a Szakács és Szakács Kft.-nek, egy külső cég vagyonbecslése alapján.
55 millió forinttal olcsóbban jutott hozzá egy 500 négyzetméteres, önkormányzati tulajdonú volt irodaházhoz az MRL-VIP Consulting Kft. Áfával együtt 23 millió forintot fizetett az ingatlanért és azért a csaknem 2200 négyzetméteres területért, amelyet kérésére hasított ki az önkormányzat a szomszédos közterületből. A volt irodaházat az önkormányzat 78 millió forinton tartotta nyilván.
Előzetes értékbecslés nélkül vette meg az önkormányzat vagyonkezelője a Fészek Kft.-t és a cég tulajdonában álló apartmanházat. A vagyonkezelő 800 milliót fizetett az ügylet megkötésekor, holott az ingatlan értéke alig több mint a felét éri az igazságügyi szakértő szerint. Az önkormányzati cég felügyelő bizottsága tiltakozott az adásvétel ellen.
Önkormányzati szakértők szerint milliárdos vagyoni hátrány érhette Sopront a Petőfi tér alá tervezett mélygarázzsal. Az önkormányzat a beruházóval együtt olyan konstrukciót talált ki, amely alapján a beruházó a Petőfi térre földhasználati és elővásárlási jogot szerzett. Ezt azonban a magyar törvények tiltják. Ráadásul az önkormányzat úgy fizet ki több milliárd forintot a magáncégnek, hogy a lízingszerződés végén nem kerül a tulajdonába a garázs.