Magyarországon nincs közlekedéspolitika!
Szalma Botond Mahosz-elnök keserű szavai a magyar hajózás és a döntéshozók viszonyáról.
Engedje meg, hogy rögtön a Constanţai konferenciával kapcsolatos személyes benyomással kezdjem az interjút! Közutas vagy vasúti fórumokkal összehasonlítva, amikor a hajósok kezdenek el beszélni a saját problémáikról, mindig egyfajta sértettséget vagy meg nem értettséget érzek a hangjukban. Kire haragszanak tulajdonképpen a jelenlegi közlekedéspolitikai helyzetben?
Van egy nagyon fontos dolog: nincs közlekedéspolitikánk – én erre haragszom. Magyarországon húsz éve nincs közlekedéspolitika. Húsz év alatt 13 közlekedési miniszterünk volt, és volt legalább öt év, amikor nem volt közlekedési minisztériumunk – ahogy most sincs. Ez botrány, ilyen sötétségben Európa egyetlen országa sem él a közlekedés szempontjából. A hajósok azért mérgesek, mert egy több száz, több ezer éves szakmát negligálnak Európa kellős közepén.
Magyarország megkerülhető a levegőben repülővel, a szárazföldön kerékpárral, vonattal, autóval. Egyedül a vízi közlekedésben nem vagyunk megkerülhetők, a Duna már Szent István idejében is Magyarországon folyt át. Az, hogy a hajózás nem kapja meg a súlyának megfelelő segítséget, elképesztő szakmai dilettantizmusra utal a döntéshozók szempontjából.
Érdemes megnézni egyszer az interneten, hogy az utóbbi húsz évben milyen programok indultak a Dunával kapcsolatban. Európai és hazai tervek, fejlesztési programok, stratégiák, koncepciók minden mennyiségben; Széchenyi Terv, Új Magyarország Fejlesztési Terv és még sorolhatnám. Semmit nem csináltunk meg belőlük. Kiváló példa a Duna Stratégia, aminek jelszava lehetne az „arccal a hajózás és a vasút felé!”, és ahol ezek után a közlekedéssel foglalkozó munkacsoportba sikerült delegálnunk egy közutas szakértőt. A Duna Stratégiából egyébként két dolgot hagytak ki: a Dunát és a stratégiát.
Palota Liget: befektetők és otthonkeresők számára is ideális választás
Iroda
Üres irodák új szerepben – Itt a válasz a lakhatási válság és a home office terjedésének problémájára?
Találja meg álmai irodáját ott, ahol a korszerűség és a megfizethetőség kéz a kézben járnak! Most extra kedvezményekkel!
Nagy raktárat keres, vagy rugalmasan bérelne irodát? Remek ajánlatunk van kiváló lokációban!
Jó lokáció, kedvező ár és rugalmas feltételek? Itt a megoldás!
Raktár
Már a 10%-ot közelíti az üresedési ráta az ipari- logisztikai ingatlanok piacán!
Nagy raktárat keres, vagy rugalmasan bérelne irodát? Remek ajánlatunk van kiváló lokációban!
Jó lokáció, kedvező ár és rugalmas feltételek? Itt a megoldás!
Logisztikai álomhelyszín Maglódon: rugalmas lehetőségek kis és nagy cégeknek is
Otthon
Budapesten már luxus a bérlakás? Íme a 2023-as lakásbérleti árak!
Mennyiért mennek el a lakások az ön utcájában? Nézze meg a 2023-as árakat!
Így néz ki most a budapesti agglomeráció lakáspiaca: ennyibe kerülnek a házak és lakások!
Fellendülés az ingatlanszektorban: 2025-re megindulhat a lakáspiac és az ipari ingatlanok fejlesztése
Dizájn
A fürdőszoba legpiszkosabb részei a profi takarítók szerint – A legtöbben mégsem takarítják
Mi az a haláltakarítás? A svédek rendrakási módszere egyre nagyobb népszerűségnek örvend
Ide rakd a tapétát, hogy extravagáns, mégis letisztult maradjon a lakás – Könnyen felrakható opciók festés helyett
Így legyen makulátlan a lakásod! Nyolc rejtett pont, amit gyakran elfelejtenek takarítani
Pénz
Gazdagabbak szerettek volna lenni a magyarok, ehelyett csúnyán befürödtek
A miniszter eredendő bűnnek nevezte azt, ami történt.
Adó és jog
Boldogabbak a gyalog munkába járók! Te tudod, miért?
HATALMAS FORDULAT! Fiataloknak szóló lakhatási támogatást vezet be a kormány – Ekkora összegre számíthatsz!
Mit szólnál, ha azonnal megtudnád, hogy egy ingatlan árát csökkentették?
Tiltással a turisták és házigazdák ellen? Az Airbnb kemény üzenetet küldött Nagy Mártonnak
Retail
Ez az öt dolog határozza meg a világot
A vezérigazgató kimondta: kristálytisztán látszik, hogy az AI a gazdag országok játszótere.