Magyarországon nincs közlekedéspolitika!
Szalma Botond Mahosz-elnök keserű szavai a magyar hajózás és a döntéshozók viszonyáról.
Engedje meg, hogy rögtön a Constanţai konferenciával kapcsolatos személyes benyomással kezdjem az interjút! Közutas vagy vasúti fórumokkal összehasonlítva, amikor a hajósok kezdenek el beszélni a saját problémáikról, mindig egyfajta sértettséget vagy meg nem értettséget érzek a hangjukban. Kire haragszanak tulajdonképpen a jelenlegi közlekedéspolitikai helyzetben?
Van egy nagyon fontos dolog: nincs közlekedéspolitikánk – én erre haragszom. Magyarországon húsz éve nincs közlekedéspolitika. Húsz év alatt 13 közlekedési miniszterünk volt, és volt legalább öt év, amikor nem volt közlekedési minisztériumunk – ahogy most sincs. Ez botrány, ilyen sötétségben Európa egyetlen országa sem él a közlekedés szempontjából. A hajósok azért mérgesek, mert egy több száz, több ezer éves szakmát negligálnak Európa kellős közepén.
Magyarország megkerülhető a levegőben repülővel, a szárazföldön kerékpárral, vonattal, autóval. Egyedül a vízi közlekedésben nem vagyunk megkerülhetők, a Duna már Szent István idejében is Magyarországon folyt át. Az, hogy a hajózás nem kapja meg a súlyának megfelelő segítséget, elképesztő szakmai dilettantizmusra utal a döntéshozók szempontjából.
Érdemes megnézni egyszer az interneten, hogy az utóbbi húsz évben milyen programok indultak a Dunával kapcsolatban. Európai és hazai tervek, fejlesztési programok, stratégiák, koncepciók minden mennyiségben; Széchenyi Terv, Új Magyarország Fejlesztési Terv és még sorolhatnám. Semmit nem csináltunk meg belőlük. Kiváló példa a Duna Stratégia, aminek jelszava lehetne az „arccal a hajózás és a vasút felé!”, és ahol ezek után a közlekedéssel foglalkozó munkacsoportba sikerült delegálnunk egy közutas szakértőt. A Duna Stratégiából egyébként két dolgot hagytak ki: a Dunát és a stratégiát.
Ne kockáztass a lakóközösséggel, garantáld magadnak a jó szomszédokat!
Iroda
2024 sem hozott változást: egyre több az üresen álló iroda!
Nagy területű, exkluzív irodát keres, jó helyen? Mutatunk egy lehetőséget a XIII. kerület szívében!
Home office-ra és igényes munkakörnyezetre vágyó munkavállalók? Egekbe szökő energiaárak? Itt a megoldás!
Az ESG már rég több, mint egy PR eszköz!
Raktár
Nagy raktárt keres vagy rugalmas feltételekkel bérelne irodát? Hozunk egy remek ajánlatot, ha a kiváló elhelyezkedés is fontos!
Irodát, raktárt keres előnyös lokációban? Itt rugalmas feltételek mellett bérelhet!
Rekordok és nagy változások az ipari-, logisztikai ingatlanok piacán
Hatalmas visszaesés az európai piacon, de Magyarországon már más a helyzet
Otthon
Ujjé, a Ligetben! Nézd milyen szuper lakásokat hozunk a Városliget környékéről!
Felmondjak? Ne mondjak fel? Ez a 7 kérdés segít megtalálni a helyes választ
Árzuhanás! Újabb ingatlanoknak csökkent az ára a hétvégén!
Energiatakarékos lakások CSOK Plusszal, családoknak ideális környezetben
Dizájn
Ezekben a járásokban járhat a legtöbb vissza nem térítendő támogatás – Júniusban indul az új lakásfelújítási program
Így lesz egy sötét lyukból fényárban úszó a lakás – 5 pénztárcabarát tippet mutatunk
Álomszép fürdőszobák a tetőtérben: képeken 7 praktikus megoldás
Tudtad, hogy a fogkefét is hetente meg kellene tisztítani? 5 meglepő tárgy, amire nem gondolnál takarítás során
Pénz
Egyre többen vesznek fel lakáshitelt – Decemberig még biztos kitart a lendület
Tavasz óta folyamatosan nő a hitelfelvételi kedv a lakosság körében, az év végéig felvehető CSOK-nak köszönhetően, pedig decemberig még egészen
Adó és jog
A nyaralási terveinket megette az infláció, idén otthon ülnek a magyarok vakáció helyett
Aki el akarja adni az ingatlanát, az most is el tudja adni
Egyszerűbb lesz az ügyintézés! Jön az E-ingatlan nyilvántartás
14 baklövés, amit érdemes elkerülni lakásvásárlás során!
Retail
Több száz millió euróból bővíti üzlethálózatát a Rossmann
Idén 253 új üzlet megnyitását tervezi.