A STOP SHOP parkok Olaszország területén is megjelennek

Olaszország is bekerült az IMMOFINANZ STOP SHOP kiskereskedelmi park portfóliójába. Az olaszországi piacra lépéssel az IMMOFINANZ már több mint 100 STOP SHOP kiskereskedelmi parkot üzemeltet tíz európai országban.


2024-ig tíz olasz STOP SHOP helyszínt terveznek, összesen mintegy 250 millió eurós beruházással.
Lezárul egy közel 27 000 négyzetméteres bérbeadható területű, teljes egészében kiadott kiskereskedelmi park megvásárlása az észak-olaszországi San Fior városában (Veneto régió).

Az IMMOFINANZ, Európa vezető kiskereskedelmi park üzemeltetőjének portfóliója a felvásárlások és a belső fejlesztési projektek révén mintegy 140 helyszínre növekszik.

Az IMMOFINANZ tovább folytatja a sikeres STOP SHOP kiskereskedelmi márkájának bővítését egy újabb piacra lépéssel Nyugat-Európában, Olaszországban. Az első akvizíció ebben az országban a közel 27 000 négyzetméter bérelhető területtel rendelkező és teljesen bérbeadott Parco Fiore, amely az észak-olaszországi San Fior városában található. Az eladó a Barings nemzetközi befektetési bank, amely a Kryalos SGR által kezelt olaszországi alapban birtokolta az ingatlant. Az eladási ár megközelítőleg 35,0 millió euró.

„Az olasz piac tökéletesen illeszkedik és ösztönzőleg hat az európai STOP SHOP kiskereskedelmi platformunk további növekedésére. A közel 60 millió lakosú Olaszország az egyik legnagyobb ország Európában. Egy átfogó piaci tanulmány szerint a STOP SHOP jellegű kereskedelmi parkok – a struktúra, a vásárlóerő és a fogyasztói magatartás kombinációját tekintve – jelentős lehetőségeket rejtenek magukban, különösen Olaszország középső és északi részén. Tíz helyszínt tervezünk 2024-ig, a beruházás értéke pedig elérheti a 250 millió eurót” – mondta Dietmar Reindl, az IMMOFINANZ ügyvezető igazgatója.

Az IMMOFINANZ – korán felismerve az ebben rejlő potenciált – már évek óta a meglehetősen jó hozammal rendelkező költséghatékony és válságálló eszközosztályra összpontosít. “A legutóbbi válság ismét megerősített egy fontos dolgot: a mindennapokban használt termékeket forgalmazó, kiváló közlekedéssel és változatos bérlői összetétellel rendelkező kiskereskedelmi parkok egyértelműen az élen járnak, amelyek igen népszerűek a nemzetközi bérlők és a vásárlók körében. Olaszország, ahol ez a fajta kiskereskedelmi park még nem honosodott meg a minőségi szegmensben, számos lehetőséget kínál” – tette hozzá Reindl.

Vonzó bérlői összetétel és jól megközelíthető helyszínek

A San Fior STOP SHOP kiskereskedelmi park Trevisótól 37, Velencétől 60 kilométerre északra, a Veneto régió központjában található. A park 30 perces autózással elérhető környezetében közel 100 000 lakos él. Veneto az egyik legerősebb gazdasággal és magas jövedelemmel rendelkező régió Olaszországban, az itteni vásárlóerő lényegesen meghaladja az ország és az egész EU átlagát.

Az 1500 parkolóval rendelkező kereskedelmi ingatlan az SS 13 Pontebbana (Velencéből Udine és Tarvis, majd Ausztriába vezető) autópálya mentén található. A kiskereskedelmi park két szakaszban készült el (2017 és 2019) és vonzó bérlői összetétellel rendelkezik, pl. megtalálhatóak olyan nemzetközi kiskereskedelmi láncok, mint a C&A, Takko, MediaWorld, Decathlon, Roadhouse Grill és Burger King, valamint ismert olasz márkák, mint a Mega (szupermarket), Globo valamint Terranova (divat) és Casa Tua (bútor). A bérleti szerződések (WAULT) fennmaradó időtartama nagyjából 7,7 év.

Fenntarthatósági szempontok

A kiskereskedelmi park egyik érdekessége a jelenleg még építés alatt álló fotovoltaikus berendezés, amely zöld áramot táplál a közhálózatba. Az új ingatlan támogatja az IMMOFINANZ helyszíneivel szemben támasztott fenntarthatósági követelményeket. A vállalat 2019-ben indította el a STOP SHOP kiskereskedelmi parkok fotovoltaikus berendezéseinek telepítésére irányuló projektjét, amelynek keretében jelenleg Ausztriában zajlik a legszélesebb körű telepítés.
Ez a legújabb akvizíció az IMMOFINANZ STOP SHOP portfólióját tíz országban 109 helyszínre (fejlesztési projektekkel együtt) növelte. A 99 meglévő beruházás közel 750 000 négyzetméter bérelhető területtel rendelkezik, amelyek könyv szerinti értéke körülbelül 1,1 milliárd euró.

Információk a STOP SHOP portfólióról

A STOP SHOP az IMMOFINANZ kiskereskedelmi márkája Európában. A koncepció célja, 30-150 ezer fős vonzáskörzetű csomópontokban, kedvelhető és a helyi szolgáltatók számára kényelmes regionális bevásárlóközpontok létrehozása. Jól megközelíthető helyszíneken, könnyű parkolással a mindennapokhoz szükséges egyszerű bevásárlási lehetőséget kínál ártudatos vásárlóknak. A STOP SHOP portfólió bérbeadási mutatója 2021. március 31-én 98,0% volt.
Az IMMOFINANZ STOP SHOP portfóliója – a legutóbbi akvizícióval – 99 kiskereskedelmi parkot (meglévő befektetéseket) jelent tíz országban: Szlovákiában (16 STOP SHOP), Szlovéniában (14), Magyarországon (14), Szerbiában (14), Ausztriában (13), Cseh Köztársaság (12), Lengyelország (10), Horvátország (4), Olaszország (1) és Románia (1).

A kereskedelmi célú ingatlanokra szakosodott IMMOFINANZ csoport alaptevékenysége egyébiránt az ingatlankezelés és –fejlesztés, amely Európában az alábbi nyolc piac kiskereskedelmi és irodai szegmenseire összpontosítja tevékenységét: Ausztria, Németország, Csehország, Szlovákia, Magyarország, Románia, Lengyelország és az Adriai régió. A cég által nyújtott minőséget és szolgáltatási színvonalat a STOP SHOP és a VIVO! kiskereskedelmi márkák, valamint a myhive irodamárka fémjelzi. A csoport több mint 220 tagból álló ingatlanportfóliójának összértéke közel 5,1 milliárd EUR. Az IMMOFINANZ részvényeit a Bécsi (ATX tőzsdeindex) és a Varsói Értéktőzsdén jegyzik. További információ: http://www.immofinanz.com