Milyenre tervezik a a 4-es metró végállomását?
Építészeti tervpályázatot írt ki az őrmezői metróvégállomás új intermodális csomópontjának terveire a Budapesti Közlekedési Központ. A tervek szerint Magyarországon elsőként készül olyan buszpályaudvar, ahol részben közvetlenül az épületből a buszba nyíló ajtókkal, részben fedett peronokon érhetők el a helyi és helyközi autóbuszok.
A BKK pénteki közleménye szerint a 4-es metróvonal első szakaszának része a Kelenföldi pályaudvari állomáshoz kapcsolódó intermodális csomópont kiépítése. A beruházás keretében az őrmezői oldalon a metró kijáratához csatlakozva komplex helyi és helyközi buszpályaudvar, valamint P R parkoló és B R kerékpártároló épül.
Magyarországon elsőként készül olyan buszpályaudvar, ahol részben közvetlenül az épületből a buszba nyíló ajtókkal, részben fedett peronokon érhetők el a helyi és helyközi autóbuszok – közölte a BKK. A terminál jellegű épület lehetővé teszi, hogy a metróról átszáló utasok komfortos, fűtött, illetve hűtött térben várakozhassanak, valamint különböző kereskedelmi és vendéglátó szolgáltatásokat vehessenek igénybe.
A buszpályaudvar mellett csaknem 500 P R férőhelyet építenek ki, valamint kialakítanak rövid idejű várakozást lehetővé tevő helyeket és taxidrosztokat. A kerékpárosok és a gyalogosok számára minden irányban kényelmesen és biztonságosan átjárhatóvá válik a térség, és a kerékpárosoknak telepítenek 120 B R tárolót is – áll a közleményben.
A tervpályázatra november 5-éig lehet jelentkezni, majd a pályázati követelményeknek megfelelő jelentkezők 2013. január 28-ig nyújthatják be pályaműveiket, amelyeket a zsűri 2013. február 28-ig bírál el.
A pályázatok elbírálását és a győztes pályaművek kiválasztását a Finta Sándor fővárosi főépítész elnökletével és Vitézy Dávid BKK-vezérigazgató részvételével működő, az érintett kerületek, az építész kamarák és egyéb szakértői szervezetek által delegált személyekből álló bírálóbizottság végzi. A pályaművek díjazására és megvételére bruttó 30 millió forint áll a bírálóbizottság rendelkezésére.
Közleményében a BKK arra is kitért: 2010 végén, az új városvezetés hivatalba lépésekor és a BKK létrejöttekor a 4-es metró kelenföldi végállomásánál a felszíni rendezés, a buszvégállomás és P R parkoló alapvető tervezési munkái sem voltak készen. A Keleti pályaudvarnál a felszíni rendezésre nem volt vállalkozó kiválasztva, a Móricz Zsigmond körtéren pedig elavult tervek alapján folyt a munka. A 2010 előtti előkészítési hibák miatt a metróprojektnek ezek az elemei csúszásban vannak – közölte a BKK.