A Bilfinger Berger első kilenc hónapja: 83 százalékkal

Magyarországon is érdekelt Bilfinger Berger hétfőn 4 millió eurós
adózott eredményt jelentett az első kilenc hónapról, 83 százalékkal
kevesebbet a tavalyi első háromnegyed évi 23 milliónál, de egész
évre a profit növekedésében bíznak tavalyhoz képest.

A harmadik negyedév már viszonylag jól sikerült – 40 millió euró
volt az adózott eredmény az egy évvel korábbi 7 millió helyett -, az
első félévi veszteség után, amit az okozott, hogy két
alagút-beruházás nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, ezért
értékcsökkenési leírás, illetve üzletrészeladás terhelte a társaság
eredményét. A rekord méretű megrendelés-állomány is biztató jövőt
sejtet.

A szélesebb üzemi eredmény (EBITA) 51 millió euró volt az első
kilenc hónapban, 19 százalékkal több az egy évvel korábbi 43
milliónál. A harmadik negyedévben 66 millió euró volt az egy évvel
korábbi 15 millió helyett.

A bevétel, 5,647 milliárd euró, 7 százalékkal haladta meg a
tavalyi első kilenchavi 5,287 milliárdot. A harmadik negyedévi
bevétel, 1,998 milliárd euró, több mint 16 százalékkal több volt az
egy évvel azelőttinél. Az első kilenc hónapban az
infrastrukturális beruházásokból a bevétel 4 százalékkal csökkent,
de az új megrendelések ebben az üzletágban is fellendülést
valószínűsítenek. Az ipari és a lakáscélú építkezésekből a bevétel 5
százalékkal nőtt, a szolgáltatásokból 24 százalékkal emelkedett.
Egész évre összesen több mint 7,7 milliárd eurót várnak a cégnél
most. Az első félév után egész évre 65-70 millió euró közötti
adózott eredményt és 6,9 milliárd eurót meghaladó termelési értéket
jósoltak a vállalatnál.

Az új megrendelések értéke 7,393 milliárd euró volt az első
háromnegyed évben, 26 százalékkal több az egy évvel korábbi 5,873
milliárdnál.

Szeptember végén 8,553 milliárd eurónyi teljesítendő
megrendelése volt a csoportnak – ez rekord -, 20 százalékkal több a
tavaly szeptemberi 7,124 milliárdnál.

Az első félévben a Bilfinger Berger adó utáni veszteség 36
millió euró volt az egy évvel korábbi, 16 milliós többlet helyett.

Két fizetős alagút megépítése – az egyik az ausztráliai
Sydneyben, a másik Lübeckben – nem hozott akkora hasznot, mint amire
számítottak, mert a vártnál jóval kisebb volt a forgalom, ezért
ezeket a beruházásokat leírták, illetve Sydneyben eladták egy
autópálya-szakaszban való üzletrészüket.

A csoport Magyarországon részt vett az M6-os autópálya Érdi
tető-Dunaújváros közötti szakaszának építésében, és egyebek mellett
a M7-es autópálya Balatonkeresztúr-Nagykanizsa közötti szakasza
megépítésére pályázott.

Júliusban a Közbeszerzési Döntőbizottság határozatlan ideig
felfüggesztette az M7-es autópálya

Balatonkeresztúr-Nagykanizsa közötti szakaszának megépítésére kiírt
közbeszerzési pályázatot.

Októberben az Útgazdálkodási és Koordinációs Igazgatóság (UKIG)
felmondta az 56-os számú főút felújítására vonatkozó kivitelezési
szerződéseket, mert a Közbeszerzési Döntőbizottság (KDB)
elmarasztaló döntése szerinte veszélyezteti a tervezethez kapcsolódó
uniós források lehívását. A KDB előzőleg elmarasztalta az UKIG-et a
főút felújítására kiírt pályázat miatt. Az intézkedés összhangban
áll a KDB-nak a Bilfinger Berger AG jogorvoslati kérelmét elfogadó
határozatával, bár abból szükségképpen nem következik, közölte az
UKIG-nél.

November elején a KDB 6,8 millió forintra bírságolta az UKIG-ot,
mivel szerinte az UKIG érvényes ajánlatot nyilvánított
érvénytelennek.

Az UKIG júniusban tett közzé ajánlati felhívást az 56. számú
főút hat szakaszának rehabilitálására. A július 19-iki határidőre 11
cég, illetve konzorcium adott be ajánlatot. Annak ellenére, hogy
három szakaszra is a Bilfinger Berger AG olcsóbb ajánlatot adott,
mint a Strabag, mégis ez utóbbi lett a nyertes, mivel a

Bilfingert az ajánlatkérő – érvénytelen ajánlatra hivatkozva –
kizárta a versenyből.

A Bilfinger Berger AG ezután a KDB-hez fordult, ahol kiderült,
hogy az ajánlata nem volt érvénytelen.

Tavaly a Bilfinger Berger AG 66 millió eurós adózott eredményt
ért el, 29,4 százalékkal többet a 2004-es 51 milliónál.

A 2004-esnél gyorsabb fejlődést tavaly is – csakúgy, mint a
korábbi években – szinte kizárólag a Németországon kívüli piacok
segítették, ott is főleg az infrastrukturális beruházások.

Az üzemi eredmény 42 százalékkal 115 millió euróra gyarapodott
81 millióról, a bevétel 16 százalékkal 7,06 milliárd euróra
emelkedett 6,11 milliárdról.

Tavaly az új megrendelések értéke 7,54 milliárd euró volt, a
2004-es 6,14 milliárd után, ami a tavalyihoz hasonló ütemű
forgalomnövekedést sejtet idénre is.