Még mindig az újságokban érdemes a leginkább hirdetni

Az ingatlanpiaci projektek beruházói a büdzsé körülbelül 2%-át költik reklámokra és ?public relations?-kampányokra. Önmagában ez a százalékos arány nem tűnik nagynak, de ha lefordítjuk forintokra, kiderül, hogy a cégek akár több százmillió Ft-ot is elköltenek egy-egy lakópark kommunikációjára. A marketingesek általában bizalmasan kezelik, hogy pontosan mekkora összeg felett rendelkeznek, de arról szívesen nyilatkoznak, hogy a túlkínálati versenyben hogyan próbálják elkerülni az egyre kevésbé hatékony kliséket.

A XI. kerületben 10 milliárd Ft-os beruházással épülő Sasad Resort lakásai iránt tízszer többen érdeklődtek az elmúlt három hétben, mint egy átlagos lakóprojekt indításánál szokásos ? nyilatkozta az Otthon Centrum adataira hivatkozva Dömötör Mónika a GTC marketing- és értékesítési igazgatója. A nagy érdeklődés csak a néhány évvel ezelőtti ingatlanpiaci robbanás idején tapasztalt adatokhoz hasonlítható ? állítja a szakember.
A Sasad Resort első ütemében 271 lakást értékesítenek, amelyre speciális kampányt dolgozott ki a GTC: a cég korábban egy horvát luxus lakóprojektjét reklámozta úgy, hogy ott a lakások árai hétről hétre emelkedtek. Így azok, akik például egy 100 négyzetméteres lakást szerettek volna vásárolni, ha idejében kapcsoltak, akár százezreket is megtakaríthattak. Hasonlóan sávosan emelkednek a Sasad Resort árai is, az első két hétben 5 ezer Ft-tal nőttek a négyzetméterárak, így félmilliót spórolhatott a szemfüles vásárló, aki már az indulásnál lefoglalta a lakópark 50 négyzetméteres lakását.
Dömötör Mónika mindezekhez hozzátette: az Otthon Centrumtól kapott visszajelzések azt is igazolták, hogy az átlagnál jobban sikerült a GTC reklámkampánya, amelyen mindössze egy ?S? betű jelent meg a zöldövezetet reprezentáló levélmintás háttérrel. A plakátok más információt nem is közöltek a lakóparkról. A GTC munkatársa szerint a reklámszakmában csupán ?teaser?-kampánynak nevezett hirdetési formával ma még csupán kevesen mernek próbát tenni a célközönség elérésére az ingatlanpiacon, pedig az adatok azt mutatják, hogy a módszer igen hatékony lehet. A szakember ugyanakkor azt is elárulta, hogy reklámköltések átlagosan 2%-os szintjét a GTC át fogja lépni, és arányaiban többet költ majd a Sasad Resort kampányaira, az összeg így meghaladhatja a 200 millió Ft-ot.