A budapesti tömegközlekedés finanszírozásáról tárgyal Tarlós az IMF-fel

Várhatóan két meghatározó témája lesz a főpolgármester és a Nemzetközi Valutaalap mai tárgyalásának: a budapesti tömegközlekedés finanszírozása és a 4-es metró problémái. Tarlós István erről az InfoRádió Aréna című műsorában beszélt.

Ma tárgyal az IMF delegációval Tarlós István. A főpolgármester erről az InfoRádió Aréna című műsorában beszélt.

Mint mondta, várhatóan két téma lesz: a bufapesti tömegközlekedés jövője és finanszírozása, valamint a 4-es metró problémái.

Tarlós István hozzátette: a kettes metró kocsik cseréjének négy éves csúszása miatt folyó pert ugyan felfüggesztették, de az Alstom emiatt többletszerelvényeket szállít. Ezekre a szerelvényekre a 2-es, illetve a majdani 4-es metró vonalán sincs szükség, ellenben nagyon jól hasznosíthatóak lennének a már-már veszélyes 3-as metróvonali szerelvények cseréjénél – tette hozzá.

A kompenzáció következtében mintegy hét szerelvényt, azaz hozzávetőleg 43 kocsit tudnánk forgalomba állítani – magyarázta a főpolgármester, aki hozzátette: ehhez arra is szükség van, hogy a 2-es vonal járműcseréjének az Európai Beruházási Bank (EIB) általi finanszírozását megszüntessék, a projekt átkerüljön a Közlekedési Operatív Programba.

A 4-es metrónál az Alstommal még nagyon komoly vitánk lesz – hangsúlyozta Tarlós István. Emlékeztetett arra, hogy a cég durva késedelemben van, de az előző városvezetéssel olyan szerződést kötött, amely ebből a csávából kiengedné – miközben a biztonsági berendezéseket és automatikát gyártó Siemensszel kötött szerződés szerint a késedelemből eredő kár- és kötbérigényt a főváros átvállalta.

Így a Siemensnek most körülbelül hetven millió eurós követelése van a várossal szemben, amelyet megpróbálnak a kormánnyal együtt lealkudni, de a 4-es metró üzembe helyezésének és határidőre való átadásának pillanatnyilag ez a Siemens-szerződés és az egyezkedés a céggel képezi a legfőbb akadályát – jelentette ki.