Jól pörögtek tavaly a Stop Shop üzletközpontok

Több mint 120 millió ügyfél látogatta meg az IMMOFINANZ kiskereskedelmi bevásárló egységeit 2017-ben. A STOP SHOP és VIVO! márkanév alatt futó ingatlanok összesen nagyjából 800 000 m2 bérbe adható területtel rendelkeznek. A STOP SHOP üzleteket több mint 70 millió vásárló látogatta meg, az üzletközpontok száma az elmúlt egy év során 58-ról 70-re növekedett.

A kiskereskedelmi szektor legnagyobb bérlői közé olyan nemzetközi nagy márkák sorolhatóak, mint a H&M, a C&A, a Deichmann, a KiK, a dm, a Takko, a JYSK, az LPP, az Inditex csoport és a Spar. Az IMMOFINANZ 2017-ben két teljesen bérbe adott saját fejlesztésű projektet nyitott meg – Lengyelországban a VIVO! Krosnót és a STOP STOP Lazarevac-ot Szerbiában, összesen több mint 31 ezer négyzetméternyi területen -, valamint sikeresen lezárta Magyarországon, Szlovákiában és Romániában 9 kiskereskedelmi park megvásárlását. A VIVO! márkanév jelenleg 4 országban, 10 ingatlant foglal magában, amelyek megközelítőleg 310 000 m2 bérelhető területtel és 96,8% -os kihasználtsággal rendelkeznek. A 8 országban található 70 STOP SHOP egység megközelítőleg 484 000 m2 bérelhető hellyel rendelkezik és a bérbeadottsági mutató 97,9%.

„Az a stratégiánk, hogy az új egységeinket nem a meglévő versenytársak mellé nyitjuk, inkább az elérhető piaci potenciált használjuk ki. Így nem a nagy bevásárlóközpontokra koncentrálunk, hanem inkább a kisebb, de hatékonyabb koncepciókra alapozunk, mint a STOP SHOP és a VIVO!, amelyek különösen a kisebb városok számára megfelelőek, ahol nincsenek versenytársak” – monda Gerald Grüll, az IMMOFINANZ Asset Management üzletágának vezetője.

Jelenleg három STOP SHOP helyszín fejlesztése zajlik Szerbiában: Požarevac, Vršac és Sremska Mitrovica új kiskereskedelmi parkjai összesen közel 25 000 m2 bérelhető területtel rendelkeznek. A Požarevac és a Vršac városában található STOP SHOP megnyitása 2018. áprilisában várható. Lengyelországban a VIVO! Stalowa Wola bevásárlóközpont bővítése jelenleg is folyamatban van. Az egység jelenleg 22 500 m2-es nagyságú, amely 2 800 m2-rel bővül. A részben elkészült új területet már bérbe is adták.

A folyamatos növekedéssel párhuzamosan az IMMOFINANZ további beruházásokkal emeli a szolgáltatások és a vendáglátás minőségének színvonalát, amelynek célja a vásárlási élmény optimalizálása. A kapcsolódó fejlesztések közé tartozik többek között játszóterek kialakítása és gasztronómiai kínálat kávézókkal való bővítése egyes STOP SHOP bevásárlóközpontokban. Az IMMOFINANZ új ügyfélkapcsolat-kezelő rendszert vezetett be.