Minősített LSZK-k

Az 1998-ban elfogadott logisztikai központ koncepció tíz fejlesztési térséget hatá-rozott meg, mely később 11 térségre módosult és ezen belül – a jelenleg érvényes elvek szerint – 13 országos jelentőségű LSZK helyezkedik el.

Az országos hálózathoz tartozó logisztikai szolgáltató központok, a támogatások, a területi kezdeményezések alapján kezdtek kiépülni. Összehangolt fejlesztésüket ugyan a Minisztérium igyekszik koordinálni, de figyelemmel a piacgazdaság közötti körülményekre önmaguk is koordináltan, szervezetten kívánják munkájukat végezni. Ennek a célnak az érdekében az országos logisztikai szolgáltató központok hálózatába tartozó 10 társaság 2002. június 12. napján megalakította a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségét hivatalos rövidítése szerint az MLSZKSZ – t.

Jelen szövetség feladata nem kevesebb, mint:

a kombinált áruszállítás fejlesztése,
a tagok érdekeinek összehangolt érvényesítése,
tagok hazai és nemzetközi versenyképességének növelése,
a területfejlesztő hatások érvényesítése,
együttműködés a hasonló célú hazai- és külföldi szakmai szervezetekkel,
a logisztikai tevékenység szabályainak egységesítése, szakmai színvonalának emelése,
közlekedéspolitikai koncepciók aktualizálásának kezdeményezése,
egységes vámszolgáltatási rendszer bevezetésének megvalósítása,
egységes információs és ügyviteli rendszer bevezetésének elősegítése,
logisztikai szolgáltató központok támogatási rendszerének fejlesztése.

Főbb eredmények

A Szövetség ötödik éve végzi eseményekben gazdagon tevékenységét.

• részvétel a GKM-VPOP-PM és a szakmai szervezetekkel alkotott vegyes bizottságba, az EU csatlakozás után megmaradó vámudvarok kijelölésében,

• aktív közreműködés a vámudvarok üzemeltetési és finanszírozási rendszerének kidolgozásában

• biztosítási vagyonközösség létrehozása a tagság számára, jelentős megtakarítások elérése, a szolgáltatási színvonal növelésével,

• belépés a Konföderatív Tanácsba – 2006, február 23-n,

• társszervező a balatonvilágosi „Szállításszervezői” konferencia rendezésében,

• részvétel a müncheni „LOGISTIC 2005” kiállítás és konferencián,

• részvétel a prágai „ TLS” logisztikai kiállításon és konferencián,

• megalakítása a Logisztikai Egyeztető Fórum -nak – 5 szakmai szervezet részvételével – 2006. március 21-n.

• részvétel az II. NFT logisztikai támogatási rendszerének kidolgozásában , együttműködve más logisztikai szervezetekkel – MLE, MLBKT, MSZSZ, MVSZ

• eredményes pályázati részvétel a tagok tevékenységnek támogatására,

• a logisztikai fejlesztések támogatási rendszerének kidolgozásában közreműködés,

• a M.o-i logisztikai központok minősítési rendszerének kidolgozása és közreműködés a minősítésben,

• szakmai kirándulás szervezése a Constantzai kikötő megtekintésére,

• együttműködési megállapodás ok aláírása a Constantzai kikötővel, a TANSPED Oktatási Központ Kft-vel,

• Kapcsolatépítés különböző nemzetközi szervezetekkel pl. EUROPLATFORM

LOGISZTIKAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONTOK MINŐSÍTÉSE

A gazdasági élet állandó változása, a folyamatos fejlődés indokolttá tette, hogy a logisztikai központok 1998-ban jóváhagyott és a feltételrendszert megfogalmazó koncepciója felülvizsgálatra kerüljön. Az aktuálisan jellemző viszonyoknak megfelelően került újrafogalmazásra az a kritériumrendszer, amely a logisztikai szolgáltató központok különböző kategóriái közé való bekerülés feltételeit, a teljesülés ellenőrzését és a monitoring rendszerét szabályozza. A feltételrendszer paraméterei egzaktul mérhetők kell legyenek.

Annak érdekében, hogy a logisztikai szolgáltató központok eleget tudjanak tenni a felgyorsult gazdasági folyamatok változásai által diktált elvárásoknak, a kombináltszállítási és a komplex logisztikai rendszerek fejlesztési igényeinek, valamint az elfogadott közlekedéspolitikai irányelveknek, szükséges a központi – Európai Uniós – források által történő támogatásuk.

A támogatások pályázati úton történő biztosítása az irányadó. Az új besorolási és minősítési kritériumrendszer bevezetésére – többek között – azért volt szükség, hogy egységes, a szakma által elismert támogatási rendszer kerülhessen kialakításra, illetve a fejlesztési igények és a támogatási lehetőségek egymást szinergikus kapcsolatban erősítsék. A bírálatoknál, a szubjektív döntések hatásnak a csökkentése is megvalósulhat.

A logisztikai központok besorolásával kapcsolatos pályáztatási, minősítési és monitoring tevékenységét a – megfelelő szakértelemmel rendelkező – az MLSZKSZ végzi, míg a cím odaítélése a Logisztikai Egyeztető Fórum (LEF) hatásköre. A LEF a minősítési bizonyítványt a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) jóváhagyásával állítja ki. Az eljárásban résztvevő szervezeteket az MLSZKSZ rendszeresen tájékoztatja a besorolással kapcsolatos feladatok állásáról.

Az adott cím birtokosa jogosult a minősítés tényét feltüntetni kiadványain, céges levelezésben és a minősítő által biztosított védjegy központba történő kihelyezésére.

Minősítési kategóriák:

• Intermodális logisztikai szolgáltató központ

• Regionális logisztikai szolgáltató központ

• Helyi logisztikai szolgáltató központ

• Vállalati logisztikai központ

Az egyes kategóriákhoz tartozó minősítési feltételek elérhetők a www.mlszksz.hu honlapon az „LSZK minősítés” fül alatt.