Előremutató megjelenés az Expo Realon

A Budapest Business Region klaszter, Budapest Főváros, valamint az ITD Hungary közötti együttműködés folytatásaként a három fél ismét közösen állított ki az Expo Realon. A BBR részéről kiállítóként részt vett a TóPARK, a Talentis, a Duna Spirit, a DunaCity, valamint a Jádi-Németh Ügyvédi Iroda, valamint az esemény idejére csatlakozott a Hild Csoport is.

A kiállításokon szokványosnak számító standkoncepciótól elrugaszkodott száz négyzetméteres, emeletes stand, Nagy Olivér, a Magyar Rubik-kocka Klub megalapítója és vezetője interaktív showja, valamint Segal Viktor kreatív séf ínyencségei már az első naptól fogva több száz látogatót vonzottak, a távolabbi érdeklődők pedig a BBR és a Portfolio.hu közös online közvetítésén keresztül követhették a stand eseményeit.

A BBR idei müncheni Expo Real szereplését a Dunában rejlő üzleti és kulturális lehetőségek megvitatásával nyitotta meg október 5-én, hétfő délelőtt.  A Dunához szellemileg és fizikailag kötődő aktuális projektek bemutatása mellett a Duna fejlesztéseken túlmutató távlatait vázolták fel urbanisztikai, városfejlesztői és városmarketing szempontok alapján. Többek között szó esett a nyugat-európai nagyvárosok, Berlin, Párizs, Madrid kulturális-szórakoztató centrumkoncepciót követő terveiről, a 2010-ben nyíló CET-ről, valamint az olimpiai létesítmények gazdasági és társadalmi motivációiról.

Az Expo Real résztvevői egyöntetűen hitet tettek a 2020-as olimpia mellett, kiemelve, hogy ennek a sikere elsősorban az összefogáson múlik. Ha a magyarok mögé állnak, Budapestnek komoly esélye lehet az olimpiai játékok megrendezési jogának elnyerésére. “Ez nem csak Budapestnek lenne hatalmas siker, de az egész közép-európai régiónak” – nyilatkozta Z. Halmágyi Judit, a főváros városfejlesztési és városképvédelmi bizottságának alelnöke.

A Főváros részéről másnap a Városháza projektet mutatták be. “Mintegy húszmilliárd forint közcélú fejlesztést hajt végre a főváros a belváros revitalizációja érdekében a következő években” – mondta Beleznay Éva főépítész.

“Jelenleg a fejlesztői pályázat elemeinek kidolgozása zajlik, a fejlesztői tender kiírása 2010 elején várható. A közterület-fejlesztésekkel nem csupán élhetőbbé, hanem befektetési szempontból vonzóbbá  tehetjük Budapestet” – hangsúlyozta Ikvai-Szabó Imre főpolgármester-helyettes. Erick van Egeraat, a Városháza projekt építészeti tervezője hozzászólásában a minőségi megoldásokat méltatta: noha idén kevesebb, de annál megfontoltabb fejlesztések zajlanak itthon.

A Budapest Business Region és a sajtó képviselőinek közös hétfő és kedd délutáni kerekasztal-beszélgetéseiben a résztvevők a magyar gazdaságban rejlő lehetőségeket latolgatták, Magyarország hathatós krízismenedzsmentjét vitatták meg.

“Magyarország ma a versenytársaihoz képest nincs túl jó helyzetben. A politika nem közvetít összehangolt üzeneteket a piacoknak, ezért a piacok inkább kivárnak a 2010-es választásokig” – hangsúlyozta Számely Péter. “A befektetők kivárásának egy másik oka, hogy az ingatlanárak rövidtávú csökkenésére számítanak” – tette hozzá a HYPO Investment Bank key account managere.

Orbán Gergely, a BBR klasztermenedzsere hozzátette: a Budapest Business Region egyik fő feladata éppen az, hogy az összefogást képviselje, és hitelesen kommunikálja nemzetközi színtéren a magyar gazdaságban rejlő lehetőségeket. “Látható, hogy amíg az Expo Realt kevesebben látogatták idén, a magyar stand mégis a tavalyinál több látogatóval bír.  A teljes magyar ingatlanelit megjelent Münchenben, innen is látszik, hogy a nagyobb nyugati városok mintája alapján nálunk is bevezetett PPP stand betölti a szerepét. Amit a BBR tesz, az mérhetően előremutató” – tette hozzá a klasztermenedzser.

Az ITD Hungary vezető tanácsadója és kiállítási képviselője, Gombai Nagy Károly meglátása szerint az idei Expo Real hatékonyságát és résztvevői létszámát tekintve kedvezőbb az egy évvel ezelőttinél. Üzleti szempontból az ITDH, amely a magyarországi regionális projekteket képviselte, több, és konrét befektetői megkereséseket tudott regisztrálni. “Az idei rendezvény sejtetni engedi, hogy a válságból a kilábalás felgyorsult, és remény van arra, hogy az eddigi befektetői kivárások pozitív irányba változzanak” – tette hozzá Gombai Nagy.

“A krízis lehetőség Budapest imidzsének pozitív befolyásolására, a stratégia újragondolására. Az újragondolás pedig akkor lesz sikeres, ha a meglévő kereteken túl tudunk lépni. Ez a hozzáállás lehet az alapja Magyarország újragondolásának, amit az innovációban való jártasságunkra kell építenünk” – tette hozzá Takács Péter, a TóPARK értékesítési igazgatója.