UFO-sátorban mutatták meg a jövőt Dél-Budán
Gigantikus UFO-ra emlékeztető sátorban vázolták az illetékesek, hogy milyen jövőt képzelnek el Dél-Budának. Milyen lesz a közlekedés, a bevásárlás és egyáltalán, az élet.
A protokoll szerint a Futureal ingatlanfejlesztő vezetői és a XI. kerület polgármestere mutatták be a legmodernebb jegyeket felvonultató városrész-központot, amelynek lelke, motorja az Etele Plaza lesz. Ennek az alapkövét tették le a beruházó és az önkormányzat vezetői szerdán. Érvelésük szerint a főváros első okosplazája a Budapest ONE irodaparkkal közösen Dél-Buda megújulásának üzleti és kereskedelmi hajtóerejévé válik.
A bruttó 137 ezer négyzetméteres Etele Plaza a budai oldal legnagyobb bevásárló- és szórakoztatóközpontjaként üzemel majd. Az idehaza kivételes építészeti megoldásokat és digitális szolgáltatásokat ötvöző plaza az Etele tér közvetlen közelében, az ország legnagyobb, több közlekedési módot összekötő csomópontjában épül meg. A Kelenföldi pályaudvar, a 4-es metró, illetve az M1–M7 autópályák fővárosi bevezető szakaszának találkozásánál létrejövő, 55 ezer négyzetméter bérbe adható területű Etele Plaza – közvetlen járatokkal – akár 10 perc alatt is elérhető a belvárosból. A csomópontot már ma is mintegy napi 165 ezren veszik igénybe.
A várakozások szerint a fővárosból naponta közel 40 ezer vásárlót vonzó plaza elsődleges vonzáskörzete Budapest egyik legsűrűbben lakott területe, ahol megközelítőleg 235 ezren élnek. A Futureal-csoport fejlesztésében megvalósuló bevásárlóközpont 20 percen belül 640 ezer, míg fél órán belül több mint 1,2 millió vásárló számára is megközelíthető autóval. A környék lakói az országos átlagos vásárlóerő 125 százalékával gazdálkodnak viszonylag alacsony kiskereskedelmi ellátottság mellett.
Az Etele Plaza 180 üzletet sorakoztat fel, a divatüzletek mellett élelmiszer-áruház, éttermek, kávézók, multiplex mozi, fitneszterem, gyermekjátszóház és egyéb szolgáltatások széles köre, valamint közel 1300 parkolóhely áll a látogatók rendelkezésére. Az épületben a legfejlettebb helymeghatározó és navigációs rendszer könnyíti meg a parkolást az üres férőhelyek feltüntetésével, a plazában pedig a vásárlóknak segít megtalálni a kiválasztott üzletet vagy szolgáltatást egy mobilalkalmazáson keresztül. A belső térben egy közel 200 négyzetméteres interaktív LED-kijelzős médiafelület teszi különlegessé a bevásárlóközpont-dizájn legújabb generációját képviselő központot. Az egyedi hangulat kialakításához az Etele Plaza elegáns előcsarnoka, a divatmárkák folyosói, az attraktív belső rendezvénytér, valamint az éttermi szinthez közvetlenül kapcsolódó terasz is hozzájárul.