Premier Outlets Center: bővülés 2,5 milliárdért
Átadták a Premier Outlets Center újabb részét. A második ütem 2,5 milliárd Ft-ba került, és 4800 négyzetméteres területtel bővítette a két éve üzemelő központot. A beruházás után összesen 76 üzlet kínálja vezető márkák termékeit. Az átadás után 20 új bolt nyílt meg, augusztus és szeptember során pedig további hét nyílik. Az új márkák közé került többek között a 4You, a Gant, a Gin Tonic, a Fanatiq, Persona, a Kappa, és a Von Dutch. De amíg a magyarok a ruházati üzletekkel foglalatoskodnak, addig a német nők inkább a barkácsáruházakat rohamozzák.
Az M1-es és M0-ás autópálya találkozásánál lévő bevásárló falu bővítésének, azaz második ütemének alapkövét idén januárban tették le az alapítók. A projekt teljes kivitelezésébe a három épülettömb felépítésén kívül 450 új parkoló kialakítása és a környezet rendezése is beletartozott. A héthónapos építkezés alatt hat étteremmel, egy kávézóval és egy játszótérrel is gyarapították a létesítményt. A kereskedelmi egység most mintegy 450 embernek ad munkát. Az üzletek átlagos mérete 100-160 négyzetméter. A bérleti szerződéseket 10 évre kötik, a bérleti díj 25-30 euró között mozog, boltmérettől és forgalomtól függően. A bérbeadást a GVA Hungary végzi.
A kivitelező ? versenytárgyalás nyerteseként ? a dunaújvárosi Grabarics Kft. volt. ?A létesítmény bővítése az outlet vásárlási forma egyértelmű hazai sikerének eredménye? ? nyilatkozta Szebenyi Miklós, a Premier Outlets Center igazgatója. Szebenyi szerint a központ látogatószámának növekedésére alapozva hamarosan újabb bővítésbe vágnak. Az igazgató adatai szerint a 2004 végén megnyílt központot az első teljes évben ? 2005-ben ? 1,2 millió vásárló kereste fel, idén pedig összesen 1,5 millió látogatóra számítanak. A cég a következő években további 35-40 üzletet tervez megépíteni. A harmadik ütem jövőre indul 7-8 ezer négyzetméteres területen.
Augusztus 5-én nyílt meg a Benetton, majd azt követően további üzletekkel bővül a kínálat: nyit a Converse/O?Neill és Sasch/Pancaldi márkákkal, szeptemberben pedig a Brummel gyermekruházati és a Gardeur női, férfi ruházatot árusító üzletekkel. Új kategóriát képvisel egy játéküzlet, és az augusztus végén megnyíló, lakástextíliákat kínáló Möve. A Levi?s a jelenlegi üzletéből egy több mint kétszer akkora területre költözik, míg a jelenlegi Levi?s bolt helyén a cég egy másik márkáját, a Dockerst forgalmazza majd. Ezzel egyidejűleg a Kitchen Factory konyhafelszerelési bolt is több mint kétszeresére növeli területét, és ősszel tovább terjeszkedik a Nike is.
A leértékelt áruk mellett sok minden más iránt is megélénkült a kereslet. Ezért kezdett országos terjeszkedésbe például az Oázis Kertészeti Kft., amely a következő időszakban évi három-négy új kertészeti áruház nyitására készül. A jelenleg hat kereskedést működtető cég 2007 elején Miskolcon és Debrecenben nyit áruházat, miközben megkezdődött egy újabb kereskedés tervezése Békéscsabán is. A Világgazdaság információi szerint ezzel párhuzamosan megkezdődött a Savoya Park továbbfejlesztéseként megvalósuló Fórum kereskedelmi park kivitelezése is. Az első ütem során egy 9 ezer négyzetméteres, kétszintes áruház épül, amelyben nagyobb alapterületű üzlethelyiségeket alakítanak ki, bútorok, műszaki-elektronikai és irodafelszerelési cikkek forgalmazói számára.
Természetesen nemcsak Magyarországon nyílnak újabb és újabb áruházak, így van ez Németországban is, ahol az egyre élesedő verseny miatt, egyre specializáltabbak az áruházak is. A Der Spiegel című hetilap nemrég arra hívta fel a figyelmet, hogy barkácsáruházak eddig főleg az úgynevezett intenzíven építkezők-szerelők csoportjára koncentráltak, ők azonban az ilyen létesítmények teljes forgalmának csak negyedét adják. Németország második legnagyobb kereskedelmi konszernje, a Rewe csoport most azzal próbálja a barkácsáruházláncok piacán csak hatodik helyen szerénykedő leánycége, a toom névre hallgató üzlethálózat forgalmát fellendíteni, hogy a többi ügyfélre koncentrál. Így speciális ajánlataik lesznek olyan vevőkörök számára, mint a belsőépítészek, a hobbibarkácsolók és a barkácsoláshoz keveset konyító, de arra néha mégis rákényszerülő egyedülálló nők. A Világazdaságban is közölt hír szerint az első áruház, amely ezen az üzleti modellen alapul, hamarosan megnyitja kapuit Bad Säckingenben.