Megszűnik az alagút a Ferenciek terén
Néhány hónapos csúszással kezdődhet csak meg az Új főutca program második ütemének kivitelezése, amelyet eredetileg idén ősszel kezdtek volna meg – írja a Heti Válasz. Az új fejlesztések a Ferenciek terét és a Március 15. teret fogják érinteni.
A Közbeszerzési Hatóság tájékoztatása szerint a közel négymilliárd forintos, döntően uniós forrásokból megvalósuló beruházás kivitelezésére kiírt eljárás még nem fejeződött be, ezért csúszhat a munkák megkezdése is – írja a lap.
Az Új főutca program második üteme elsősorban a Ferenciek terének rekonstrukcióját foglalja magába. Zöldi Péter, a tervezőcsapat (Főmterv-KIMA-Közlekedés Kft.-Város-Teampannon konzorcium) egyik tagja a Heti Válasznak elmondta, sikerült elfogadtatni a döntéshozókkal, hogy a Ferenciek terét a közúti aluljáró megszüntetése nélkül nem lehet megújítani.
Mint mondta, az átalakítás után a ferences templom és a Centrál Kávéház közti részre azt tervezték, hogy a Károlyi Mihály utcához hasonló, világos színű süttői mészkőburkolat fogja beteríteni az újraegyesített teret, amelynek közepén egyetlen autósávot hagynak meg a Petőfi Sándor utca felé tartó 15-ös busz és a taxik számára.
Az aluljáró másik ágát, a Petőfi Sándor utca torkolati szakszán szintén megszüntetik, de nem bontják el, hanem egyesítve a metróaluljáróval üzleteknek, boltoknak fogják bérbeadni.
A tervek szerint a Március 15. téren megszüntetik a turistabuszok parkolóját, és ott lehet majd felhajtani a rakpartról az Erzsébet hídra. A téren kiszélesítik a járdákat, fasort ültetnek és kivezetik a korzót a híd felüljárója alatt a Belgrád rakpartig. Ezáltal a most leginkább az autósok által használt Irányi utca újra csendes belvárosi utca lehet – mondta Zöldi.
A Ferenciek terén a Jégbüfé, valamint a Királyi bérpalota előtti részre összetett geometrikus mintázatú, kígyópikkelyre emlékeztető burkolatot szánnak.
A tervek számolnak a Kossuth Lajos utca átalakításával is: az Erzsébet hídtól az Astoriáig középre helyezik a buszsávot, valamint a 7-es buszok megállóit is, ezzel előkészítve egy újabb nagy változást, a Budapesti Közlekedési Központ ugyanis villamosokat szeretne járatni ezen a szakaszon is.