6,6 milliárdból utastájékoztatna a BKK

Évek óta tervezgeti a Budapesti Közlekedési Központ, hogy egy új utastájékoztatási és forgalomirányítási rendszert vezet be. A hírek eddig meglehetősen soványan szállingóztak a projektről, feltéve, hogy Szalóczy Pál újbóli munkába állását a Hír24 nem sorolja ide. A BKV már 2008-ban készíttetett egy megvalósíthatósági tanulmányt, és 2009-ben megkötöttek rá egy támogatási szerződést is. Most azonban a BKK arról tájékoztatotta a Hír24-et, hogy csak a jövő év elején lehet valami a 6,6 milliárdos rendszerből.

A Futár (Forgalomirányítási és Utastájékoztatási Rendszer) a BKK projektje, amelynek részeként egyszer csak GPS-alapú utastájékoztatási és forgalomirányítási rendszert vezetnek be. Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ igazgatója már két éve elmondta, hogy a tervezett beruházás egyik eleme, hogy a kommunikációs rendszer átáll digitális technikára. De a diszpécser nemcsak beszélni tud majd a sofőrrel, a buszokba épített GPS-berendezések alapján pontosan látja azt is a központban, hol van az adott járat. Egyenletesebben tudja indítani a járműveket a vonalon. A rendszer pedig akár a jelzőlámpák működését is befolyásolni tudja.

A BKK szerint ez a rendszer teljes mértékben ki fogja váltani a főváros felszíni tömegközlekedésének jelenlegi korszerűtlen, valós idejű adatokat nem kezelő utastájékoztatási és forgalomirányítási rendszereit, melynek eredményeként a diszpécserközpontban hatékonyabban tudják majd biztosítani az egyenletes, menetrend szerinti járműkövetést, váratlan esemény bekövetkezte esetén pedig gyorsabban és eredményesebben tudnak majd beavatkozni. A teljes cikket itt olvahatja el!