hirdetés

Újabb logisztikai fejlesztéseket tervez a Budapest Airport

Teljes fordulatszámon üzemelnek a Ferihegyen nyáron átadott új logisztikai bázisok, az utasforgalmat is meghaladó mértékben nő a cargo forgalom, a Budapest Airport pedig máris újabb fejlesztéseket tűzött napirendre. Mindez része a Budapest Airport BUD 2020 névre keresztelt, mintegy 160 millió eurós, azaz 50 milliárd forintos repülőtér fejlesztési programjának.

Teljes gőzzel üzemel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 1. Terminálja tőszomszédságában átadott két új logisztikai bázis, a TNT és a DHL Express új raktár- és irodaközpontja. A két korszerű logisztikai bázist nyáron vehette birtokba a két nemzetközi csomagküldő szolgálat, az építkezés alig egy évet vett igénybe.

A DHL Express új logisztikai bázisának legfontosabb eleme a 6 000 négyzetméteres raktár és szortírozó, mellette egy 2 400 négyzetméteres irodaház kapott helyet, míg a bázis teljes területe eléri a 60 000 négyzetmétert, beleértve a teherautók számára kialakított parkolót és manőverező területet. A DHL Freight és a Global Forwarding üzletág mellett már a DHL Express is a repülőtéren működik. A TNT, amely naponta közlekedő Boeing B757-200F típusú repülőgéppel bonyolítja le a magyarországi áruforgalmat, idén júniusban vette át az új repülőtéri bázist. A korszerű létesítmény hozzájárul a szolgáltatási színvonal emeléséhez, a szállítási határidők további rövidítéséhez. A TNT új raktárának alapterülete eléri az 5 000 négyzetmétert, további 3 000 négyzetmétert foglalnak el az irodák, a kamionok manőverezési területe pedig 8 500 négyzetméter.

Csak ez a két beruházás nem kevesebb, mint 600 újabb munkahelyet jelent a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, amely a jelenlegi mintegy 12 000 dolgozójával a legnagyobb munkáltató a dél-pesti régióban. Ráadásul a Budapest Airport – tekintettel a légi teheráru szállítás rendkívül dinamikus növekedésére – máris újabb beruházást terveit készítette el. A 2. Terminál közelében jövőre elkezdődik egy újabb, Cargo City névre keresztelt logisztikai központ építése. Ezen keresztül akár évi 250 000 tonna légi teheráru indulhat vagy érkezhet Magyarországra, a jelenlegi forgalom több, mint kétszerese.

„Büszkén jelenthetjük be, hogy a cargo-fejlesztés teljes fordulaton pörög a Budapest Airportnál. Csak az év idei első hét hónapjában 72 ezer tonna áru fordult meg a repülőtéren, ami 20 %-os növekedés a tavalyi év hasonló időszakához képest.” mondta el René Droese, a Budapest Airport cargo- és ingatlangazdálkodási igazgatója. Hozzátette:”Az elmúlt másfél évben rekord mértékben nőtt a légi teheráru szállítás Budapesten és már csak emiatt is szeretnénk megerősíteni a budapesti repülőtér, mint ideális közép-európai cargo-elosztó központ szerepét.”