Megújult az Appeninn Nyrt. menedzsmentje
Szeptember végén megtartotta rendkívüli közgyűlését az Appeninn Nyrt., amelynek keretében szinte teljes mértékben átalakult a társaság igazgatótanácsának és auditbizottságának összetétele.
E mellett megerősítették az igazgatótanács által áprilisban, a jogszabályi kötelezettségeknek történő megfelelés érdekében közgyűlési hatáskörben meghozott döntéseket. A nagyrészvényesek javaslataira több széleskörű tapasztalattal rendelkező szakembert is megválasztottak vezető tisztségviselőnek, az ülést követően pedig az igazgatótanács megválasztotta a vállalat vezérigazgatójának dr. Bihari Tamást.
Rendkívüli közgyűlés keretében választottak tehát új tagokat az Appeninn Nyrt. igazgatótanácsába és auditbizottságába. A közgyűlést megelőzően a társaság két 5% feletti részvényese, az Indotek Group érdekeltségébe tartozó Avellino Holding Zrt., valamint a Zinventive Zrt. is több komoly szakmai tapasztalattal rendelkező szakember megválasztására tett javaslatot.
A közgyűlés döntéseinek értelmében igazgatótanácsi taggá választották dr. Bihari Tamást, Kertai Zsoltot, továbbá Nemes István Róbertet és dr. Hegelsberger Zoltánt. Utóbbi három szakembert egyúttal a társaság auditbizottsági tagjaivá is választotta a közgyűlés. Igazgatótanácsi tag maradt továbbá dr. Szabó Nóra jogi igazgató.
A közgyűlést követő igazgatótanácsi ülésen dr. Bihari Tamást megválasztották a tőzsdei társaság vezérigazgatói pozíciójára is. A szakember a döntés kapcsán elmondta elmondta: „Rendkívül stabil fundamentumokkal rendelkező vállalatnak látom az Appeninnt. Az igazgatótanács többi tagjával együtt azon fogunk dolgozni, hogy az egyik legmeghatározóbb magyar ingatlanpiaci vállalattá nőjön a társaság a következő években, mind piaci súlyt tekintve, mind szakmai értelemben.”
Az újonnan megválasztott tisztségviselők érkezésével átalakult menedzsment hatásosan irányíthatja a vállalat növekedési terveinek megvalósítását; a tagok között található jogi, pénzügyi és ingatlanpiaci szakember.
A közgyűlés mindezek mellett megerősítette a társaság igazgatótanácsa által áprilisban, a jogszabályi kötelezettségeknek történő megfelelés érdekében halasztást nem tűrő kérdések ügyében közgyűlési hatáskörben meghozott döntéseket: így a közgyűlés szavazott az előző évi pénzügyi beszámoló jóváhagyásáról, valamint jóváhagyta az igazgatótanács saját részvény vásárlásáról szóló felhatalmazását.
Mindezek mellett a közgyűlés jóváhagyása nyomán a társaság alapszabálya módosult egy kiegészítéssel, amely a továbbiakban lehetővé teszi konferencia-közgyűlés megszervezését, valamint az írásbeli szavazást különleges helyzetekben. Így a jövőben az olyan rendkívüli esetekben, mint amilyen a koronavírus-járvány okozta veszélyhelyzet volt tavasszal, személyes jelenlét nélkül is megtartható lesz az Appeninn Nyrt. közgyűlése.
Az igazgatótanácsi és auditbizottsági tagok szakmai életútjai:
Dr. Szabó Nóra 1997-ben az Államigazgatási Főiskolán igazgatásszervező diplomát, majd 2005-ben az Eötvös Lóránd Tudományegyetem jogi karán jogász diplomát szerzett. 2006-tól – 2010-ig ügyvédi irodában dolgozott, ezt követően egyéni ügyvédként tevékenykedett. 2017-től 2019-ig az MFB Magyar Fejlesztési Bank Zrt. jogi és compliance igazgatójaként szerzett tapasztalatokat. 2017-2018 között az MFB Invest Zrt. igazgatóságának elnöke, majd 2018-tól 2019-ig felügyelőbizottságának tagja, továbbá 2018 és 2019 között a Budapest Bank igazgatóságának tagja. 2019-től az Appeninn Nyrt. jogi igazgatója és az igazgatótanács tagja.
Dr. Bihari Tamás a Pécsi Tudományegyetem Állam- és Jogtudományi karán végzett. Az elmúlt években, kiemelten az IT-iparágban, jogi vezetői feladatokat látott el. Munkája során jelentős tapasztalatokat szerzett az akvizíciók, a közigazgatás, valamint támogatásból megvalósuló projektek területén, illetve az ehhez kapcsolódó jogi és finanszírozási területeken. Korábban egy nemzetközi multinacionális cég, a Novell magyarországi központjában dolgozott, majd 2019-ben, jogi igazgatóként a szintén az iparágban tevékenykedő 4iG Nyrt.-hez csatlakozott. A társaságnál többek között a belső szervezet fejlesztésének szabályozási hátterében és az IT területhez kapcsolódó akvizíciók támogatásában működött közre. A Budapesti Metropolitan Egyetem óraadója. Angol, német és francia nyelven beszél.
Kertai Zsolt 1997-ben végzett a Kereskedelmi és Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Főiskolán közgazdászként, majd 1999-től a Plaza Centers-nél kezdte karrierjét, 2004-ig Csepel Plaza igazgatóként, illetve 2006-ig regionális igazgatóként a Csepel és a Duna Plaza üzemeltetéséért és bérbeadásáért volt felelős. 2006-tól amikor is a Francia Klepierre megvásárolta a Plaza Centers magyarországi érdekeltségeit fejlesztési igazgatókén folytatta karrierjét, többek között a Corvin Plaza beruházását irányította. 2012-től kereskedelmi igazgatóként 16 magyarországi bevásárlóközpont bérbeadását irányította, majd 2013-tól felkérték a társaság ügyvezető igazgatói pozíciójára, amit a 2019-ig töltött be.
Nemes István Róbert a Budapesti Közgazdaságtudományi és Államigazgatási Egyetem Gazdálkodási Karán szerzett közgazdász diplomát. Regisztrált mérlegképes könyvelői képesítését 2014-ben ACCA diplomával bővítette. Közel 20 éves építőipari tapasztalattal rendelkezik, mind a kivitelezés, mind pedig a komplex ingatlanfejlesztés területén. Egyetemi tanulmányait követően több, jelentős magyar építőipari cégnél töltött be közép- és felsővezetői pozíciót, 2007. óta pedig a Bayer Csoport pénzügyi igazgatójaként koordinálja a cégcsoport pénzügyi folyamatait. Angol és német nyelven beszél.
Dr. Hegelsberger Zoltán az Eötvös Loránd Tudományegyetem Állam- és Jogtudományi Karán végzett, ezt követően az ELTE Jogi Továbbképző Intézetében szerzett „Európa jogi” szakjogász posztgraduális képzettséget. Jogi tevékenysége mellett vezető tisztségviselői szerepet és felügyelőbizottsági tagságot vállalt több meghatározó hazai társaságban. Az elmúlt években a Bayer Csoport jogi vezetőjeként jogi oldalról támogatta a cégcsoport által végrehajtott jelentős volumenű építőipari technológiai beruházásokat és ingatlanfejlesztési projekteket.