IHO: Töretlen fejlődés a GySEV-nél

A társaság, miután felújította és villamosította a nyugat-magyarországi regionális hálózatot, ezúttal villamos motorvonatok beszerzésével javítja tovább szolgáltatási színvonalát. Az új szerelvények egyelőre Sopron–Szombathely–Szentgotthárd viszonylatban közlekednek majd. Az Indoház online a lehetséges gyártókat is felsorolja.

Az egyik lehetséges nyertes, a hazánkban is jól ismert Flirt vonata

A GySEV nem bíz semmit a véletlenre: bár kis tételben rendel, alaposan bebiztosítja magát. A kis tétel: 4 darab egyáramnemű (25 kV / 50 Hz), kétfrekvenciás üzemre előkészített motorvonat, opcióval ezek kétfrekvenciássá alakítására és további négy eleve kétfrekvenciás jármű vásárlására. A második frekvencia természetesen az Ausztriában használatos 15 kV / 16,7 Hz Az alapfeltételek: minimum 5 milliárd forintos nettó árbevételi átlag az elmúlt három évre, illetve referencia a szállítandó járművel megegyező járműcsalád normál nyomtávú kiviteléről. A referencia egy éves vagy hosszabb futásidőt követően legalább havi 94 százalékos rendelkezésre állás, egy legkevesebb nyolc darabos flotta esetében.

A hazai 10 darabos Talent flotta már ellentmondásobb tapasztalatokat nyújtott, de végül ők is befuthatnak

Ezek mellett elvárás az alkatrész utánpótlásának biztosítása a következő 30 évre, maximum 60 hónapos teljesítési határidő, illetve előleg-visszafizetési garancia. (A beszerzést egyébként az EU Kohéziós Alap finanszírozza, az előleg a teljes vételár negyede.) A cég üzletfilozófiájára jellemző, hogy az elbírálási szempontok között az egyértelműen legfontosabb vételi és energiafogyasztási költségeket közvetlenül követi az üléskomfort, illetve az utastér elrendezésének minősége, továbbá a vállalt jótállás.

Tovább az Iho.hu cikkére.