Felújítják az algyői Tisza-hidat

A Szeged–Békéscsaba-vasútvonal egyetlen komoly műtárgya a Tisza fölött Algyő közelében átívelő acélszerkezetű híd. A híd állapota mára veszélyesen leromlott, a komolyabb hosszirányú terheléseket már nem viseli megfelelően. Az utóbbi időben 20 kilométer per órás sebességkorlátozást vezettek be rajta, az erősebb fékezések pedig ellenjavallottak voltak.

Az augusztus elsejétől szeptember végéig tartó vágányzár alatt a hidat teljesen felújítják, ezalatt Algyő és Hódmezővásárhelyi Népkert állomás között vonatpótló autóbuszok közlekednek. A Népkerttől továbbutazók ezzel kétszeres átszállásra kényszerülnek, ez a megoldás azonban még mindig gyorsabbnak tűnik, mintha a vonatpótló a szegedi dugóban zötykölődne.

A vágányzár a személyvonatok terén két érdekességgel is szolgál. Szeged és Algyő között a kétkocsis vonatok élén kizárólag Szergejek dorombolnak, a Csörgőkre a csabai oldalon van szükség. Mivel Békéscsaba és Népkert között is mozdonyos vonatok közlekednek, a Csörgőnek körül kell járniuk. Erre a híd és Népkert között fekvő Kopáncs az alkalmas állomás, így vonatonként több kilométernyi szerelvénymenet útvonala átfed a pótlóbusszal.