Elkezdték a soroksári Duna-híd építését

Megkezdődött az M0-s autópálya szélesítésének részeként az új Duna-híd építése a soroksári Duna-ágon – közölte kedden az állami sztrádaberuházó NIF Zrt. a három szakaszban folyó beruházásról kiadott havi jelentésében. A Budapestet elkerülő út déli, M1-es és M5-ös közötti, jelenleg kétszer kétsávos, leállósáv nélküli szakaszát három részre bontva építik át kétszer háromsávos és leállósávos gyorsforgalmi úttá.

Az M1-es és M6-os közötti 6,6 kilométert a Colas Hungária építi 10,9 milliárdért, ezt az útszakasz szeptember végéig át kellene adni, legalábbis a NIF honlapján lévő adatok szerint az idei harmadik negyedév a beruházás tervezett befejezése. Ehhez nagyon feszített munkavégzésre van szükség, a NIF jelentése szerint ugyanis a kivitelező még csak most készül a betonburkolat építésére.

A jelentés szerint júliusban láttak hozzá a csomóponti ágak korrekciójához, az elválasztósáv kialakításához, a vízelvezető rendszer kiépítéséhez. A hidak szerkezetkészek, már a hídtartozékok szerelése szerepel a munkarendben. Emellett folytatódott az üzemi hírközlő hálózat megvalósítása, a támfalépítés, a zajvédő falak elhelyezése. A folytatásban jelentős betonburkolat építési munkára készül a kivitelező.

Az M6-os és az 51-es főút közötti M0-s szakaszt – tehát lényegében a Csepel-szigeten átvezető utat –, benne a két híddal, több hónapokig húzódó közbeszerzési procedúra után 2009 végén kezdték el építeni. A tender elnyeréséért a Porr Építési Kft. küzdött az egyebek mellett két Strabag- és egy Hídépítő-cég, valamint a Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó Közgép és a Colas alkotta M-0 déli ág II.konzorciummal. Végül ez utóbbi győzött, így ezt a nagyjából 11 kilométeres utat a hidakkal együtt megközelítőleg 34 milliárd forintért építik, és a jövő őszre tervezik befejezni.

Ezen a szakaszon a most kiadott jelentés szerint elkezdték a soroksári Duna-híd felszerkezetének építését, már a mederhídon is dolgoznak. “A hárosi Duna-híd két mederpillérnél a pillértest építése, a vasbeton elemek elhelyezése történik, az ártéri szakaszokon befejezéshez közelít a pillérek kialakítása, és előkészülnek az acél felszerkezet helyszíni szereléséhez” – közölte a NIF. A szakasz több pontján most is zajlanak földműépítési munkák, a 6-os út feletti hídon a pályalemez betonozását kezdik, a XXII. kerületben hozzáláttak a gyalogos aluljáró átépítéséhez.

Elvileg tavaly novemberben kellett volna elkészülnie az 51-es főút és az M5-ös között épülő új M0-s szakasznak. A Vegyépszer csődje miatt azonban itt sokáig állt a munka, ezért várhatóan csak ez év végén adják át ezt a 9,7 milliárdért, most már a Vegyépszer nélkül épülő 6 kilométert. Ennek az elkészítésére azért van szükség, mert az M5-ös két oldalán nem egymás folytatásában épült meg az M0-s. A déli szektor most a városközponthoz közelebb csatlakozik az M5-öshöz, míg az eredeti tervekhez képest kijjebb került a keleti, a 4-es és a 3-as főút érintésével az M3-asig vezető szakasz.

A NIF mostani jelentése szerint ezen a szakaszon elkészült a harmadik sávval kapcsolatos betonburkolat. Folytatták az útburkolati alapréteg és a védőréteg építését, az aszfaltréteg kialakítását az 51-es csomópont ágaiban, továbbá a főpálya egyes szakaszain. Építik a hidak pályalemezeit, háttöltését, emellett betonacél-szerelési munkák is folynak.