Csökkent a Metro profitja

A Media Markt és a Saturn kereskedelmi hálózatok magasabb marketing költségeket könyveltek el a második negyedévben, többek között ezért stagnált a Metro csoportszintű üzemi eredménye.

A METRO csoport a nagykereskedelmi áruházon kívül a Media Markt és a Saturn elektronikai áruházakat is magában foglalja. A Metro áruházak 15,4 százalékos profitcsökkenésről számoltak be, a 44 millió eurós nettó profit igen kellemetlen meglepetést okozott az elemzőknek, akik a haszon 67 százalékos növekedésével számoltak az AFP jelentése szerint.

Bár a Wal-Mart és a Carrefour mögött a világ harmadik legnagyobb kereskedelmi láncának pozícióját betöltő Metro értékesítési bevétele 2,4 százalékkal, 15,7 milliárd euróra emelkedett, a 101 millió eurós első féléves átszervezési költség erősen csökkentette az eredményt, ráadásul az idei korai Húsvét miatt a jobb eladások az első félévre estek.

A Saturn és a Media Markt a szokásosnál magasabb marketing költséget termelt, mivel a cégek elindították online üzleteiket és Kínában is terjeszkedhetnek. Így a Metro csoportszintű üzemi eredménye 252 millió eurós szinten stagnált. 2010 egészét tekintve a Metro szeretné meghaladni a tavalyi, gyenge, 65,5 milliárd eurós értékesítési bevételt, ugyanakkor az eredmény a cég várakozása szerint elmarad majd az elvárt évi 6 százalékos növekedéstől.