Tovább csúszik az M0
Ismét eredménytelen az a négy hónapja húzódó tender, amelyen az M0-s Csepel-szigeten átvezető szakaszának szélesítésére kerestek kivitelezőt. Az első körben győztes Porrt ismét kizárták, a másodszor győztesnek tűnő – a Strabagot, a Közgépet és a Hídépítő-céget felvonultató – konzorciumot hiánypótlásra kötelezték. Az ügy a bíróságon folytatódhat, 2011-től még nehezebb lesz autózni az elkerülő út déli szakaszán – írja az Index.
A Közbeszerzési Döntőbizottság ismét hatályon kívül helyezte az M0-s körgyűrű M6-os és 51-es közötti szakaszának kiszélesítésére kiírt közbeszerzési eljárás eredményét. A döntőbizottság most írásba foglalt döntése megerősítette az első körben, még augusztusban győztesnek kihírdetett Porr Építési Kft. kizárását a tenderből.
Ugyanakkor a KDB érvénytelenítette a NIF-nek azt a döntését is, amelyik a második körben az M-0 déli ág II. konzorciumot hozta ki győztesnek október végén. Ezt a konzorciumot a Hídépítő-csoporthoz tartozó A-Híd Építő Zrt. vezette, és Közgép Zrt., a Strabag-MML Kft. és a Strabag-érdekeltségű Magyar Aszfalt Kft., valamint a Colas Hungária Kft. alkotta. E miatt a döntés miatt fordult a KDB-hez a Porr, egyben kérte saját korábbi kizárásának felülvizsgálatát. A Porr egyébként nettó 28,3 milliárd forintos ajánlatot tett, míg a konzorcium 34,87 milliárd forintért végezné el a munkát.
Hiányos, de maradhat
A döntőbizottság a konzorcium dokumentációjában nem fogadta el hiteles fordításnak egy becsatolt idegen nyelvű irat fordítását, továbbá megállapította, hogy egy eszközökkel kapcsolatos nyilatkozat hiányos. Ennek ellenére ezt az ajánlattevőt nem zárta ki a tenderből, hanem kötelezte a NIF-et arra, hogy küldjön ki hiánypótlási felhívást a konzorciumnak, és kérjen javítást az ajánlat két pontjáról. Ez a lépés annak fényében meglehetősen különös, hogy a Porrt korábban olyan kifogások miatt zárták ki, amelyek közbeszerzési szakértők szerint hiánypótlás keretében javíthatók lettek volna.
A döntőbizottság határozata értelmében, miután a NIF-nek az eljárást lezáró döntését megsemmisítették, a tendernek megint nincs nyertese. Az állami sztrádaberuházónak a közbeszerzési törvény szerint harminc nap alatt kell ismét határozatot hoznia, vagyis a végső döntés akár januárra is csúszhat. (És persze korántsem biztos, hogy valóban a végső döntés lesz, hiszen a Porr a KDB határozata ellen bíróságon kérhet újabb jogorvoslatot, ami a szerződéskötést és a munkák elkezdését tovább halaszthatja.)
A közlekedési minisztérium és a NIF úgy tervezte, hogy idén júliusban hirdetik ki a tender győztesét (ehhez képest már az első eredményhirdetés is csúszott egy hónapot). Az eredeti forgatókönyv szerint idén ősszel már el is kezdődött volna a munka a nagyjából tizenegy kilométer hosszú, két Duna-hidat is magába foglaló útszakaszon. Az útszakasz átadását 2012. november 30-ra tervezték.
A közlekedési minisztérium és a NIF úgy
tervezte, hogy idén júliusban hirdetik ki a tender győztesét (ehhez
képest már az első eredményhirdetés is csúszott egy hónapot). Az
eredeti forgatókönyv szerint idén ősszel már el is kezdődött volna a
munka a nagyjából tizenegy kilométer hosszú, két Duna-hidat is magába
foglaló útszakaszon. Az útszakasz átadását 2012. november 30-ra
tervezték.