Nemzetközi terjeszkedésbe kezd a Duna House
Megkezdi terjeszkedését a környező országokban Magyarország vezető ingatlanközvetítő-franchise hálózata, melynek első lépéseként szeptemberben elindul az irodanyitási folyamat Romániában.
A hazánkban jelenleg 101 irodával
és közel 900 értékesítővel működő franchise-hálózat hosszú távon 5-600 irodát
nyit meg Romániában, illetve más közép-európai országokban is vizsgálja a
hálózatépítési lehetőségeket. A cél egy teljes, közép-európai
ingatlanközvetítő-hálózat kialakítása.
Bár az itthoni hálózat építése
még nem zárult le teljesen, a Duna House vezetése úgy ítéli meg, hogy van hely
a régióban egy nemzetközi ingatlanközvetítő hálózat kialakításának, így a Duna
House első lépésként 2 millió eurós befektetést hajt végre a román piacon, a
Centrál Csoporttal közösen. A rendszer semmiképpen sem nevezhető “import-franchisenak”, minden nemzeti piac esetében alkalmazkodik majd a helyi
sajátosságokhoz.
A romániai nyitás hírére – mely
hosszú távon több ezer megélhetési lehetőséget hoz majd létre az ország teljes
területén – máris megélénkült az érdeklődés, számos munkatárs és partner
érdeklődik a külföldi irodanyitási lehetőségek iránt.
Míg hazánkban az országos
ingatlanközvetítő hálózatok egyre nagyobb piacot fednek le, Romániában – ahol
az ingatlanok átlagára kétszer magasabb a hazainál – különösen a használt
ingatlanokat tekintve egyfajta vákuum tapasztalható ezen a területen, a
nemzetközi hálózatok még csak az építkezés elején tartanak. Eltérő a piaci
modell is, míg itthon csak az eladó, Romániában mind a két oldal fizet
jutalékot sikeres értékesítés esetén. Hasonló a helyzet a hitelközvetítést
tekintve is, itthon kb. 60%-át uralják a piacnak a hitelbrókerek, míg
Romániában ez az arány a 20%-ot sem éri el – jelezte Guy Dymschiz és Doron
Dymschiz, a Duna House ügyvezetői. Óriási előny a Duna House számára, hogy
meglévő banki és egyéb partnerkapcsolatait Románia területén is kamatoztatni
tudja majd – tették hozzá.
A Varga Zoltán nevével fémjelzett
Centrál Csoport jelentős tapasztalatokat szerzett pénzügyi szolgáltatás és
befektetés területen, amelyeket a jövőben a stratégiai célpontként kezelt
Romániában is szeretne kamatoztatni. Ennek a stratégiának az első lépése a
Magyarország egyik legtekintélyesebb ingatlan-forgalmazó hálózatának, a Duna
House-nak romániai franchise rendszerébe történő befektetés.
A franchise-hálózat működési
modellje Romániában a hazaihoz hasonló lesz, helyi – az anyacéggel szorosan
együttműködő – budapesti és bukaresti irányítással, természetesen a román piaci
viszonyokhoz rugalmasan alkalmazkodva, az első időszakban például kedvezményes
lesz a belépési díj a hálózatba. A későbbiek során elsősorban Lengyelország,
Ukrajna, Horvátország, Bulgária, Szlovákia valamint Oroszország felé
folytatódik majd a cégcsoport terjeszkedése.
A Duna House-t a Magyar
Ingatlanszövetség az “Év ingatlanosa 2007” díjjal tüntette ki., 2007 után pedig
2008-ban is Superbrands minősítést kapott.