Cáfolja a Népszabadság hírét a GYSEV

A sajtóban megjelent hírek szerint, az esetlegesen Vas-megyében épülő kínai tulajdonú cargorepülőtér megépítésével kapcsolatba hozták a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút (GYSEV) Zrt.-t, mint legfőbb érdekeltet. A GYSEV a napokban veszi át a MÁV mindösszesen 214 km hosszú dunántúli vonalát, köztük a Porpác-Szombathely szakaszt. Dávid Ilona, a GYSEV Zrt. elnök-vezérigazgatója cáfolja a Népszabadságban megjelent hírt, amely a vezérigazgató asszony szerint, több ponton sem felel meg a valóságnak.

Dávid Ilona a GYSEV Zrt. elnök-vezérigazgatója cáfolja a Népszabadság július 1-jei számában megjelent híreket, amely szerint a magyar-osztrák tulajdonban lévő vasúti vállalat, a GYSEV Zrt. a Vát és Porpác közötti repülőtér megépítése mellett lobbizna.

“A GYSEV Zrt. stratégiája és üzleti terve 2010 őszén elkészült, amelyet a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium 2011-ben el is fogadott. Ennek központi eleme, a jelenlegi közlekedéspolitikával is összeegyeztethető törekvés: amely szerint a társaság Nyugat-Magyarország meghatározó regionális személyszállítási közszolgáltatójává váljon, az üzemméretét optimalizálja. Amennyiben a vonalátvétel megvalósul, a régi és új vonalainkat folyamatosan fejleszteni fogjuk, ami a térségben a közösségi közlekedés minőségi változását eredményezi majd. A közlekedéspolitikai és üzleti célok feltétele, hogy a vonalak átvételét követően a vonalak az Európai Uniós finanszírozású, KÖZOP források igénybevételével kerüljenek felújításra. A GYSEV Zrt. üzleti tervének elkészítésekor a szolgáltatás minőségének fejlesztésén, a folyamatos beruházásainkon, az intermodális közlekedés megvalósításán volt a hangsúly. Kína szándékairól, akkor semmilyen értesülésünk nem volt” – mondta Dávid Ilona.

“A személyszállítás zavartalan működésének fenntartását illetve a versenyképesség biztosításához szükséges fejlesztéseket a GYSEV – az uniós forrásoknak köszönhetően – gyorsan, hatékonyan, és alacsony költséggel tudja megvalósítani és a megvalósított infrastruktúrát hatékonyan képes működtetni a bővítés következtében előálló optimalizált vállalati méret miatt. Erre koncentrál most a GYSEV, hiszen a vonalátvétellel nem csak a személyszállítás zavartalan működését, de a munkavállalók integrációját és biztonságérzetének kialakítását is biztosítania kell” – mondta a vezérigazgató asszony.

Árufuvarozási érdekeltsége a GYSEV-nek, mint anyacégnek van, azonban az áruforgalom bonyolítása a 100%-ban állami tulajdonban lévő GYSEV CARGO Zrt. feladata. A GYSEV CARGO Zrt. vasúti árufuvarozási tevékenységét folytató, jogilag önálló vasúti fuvarozó vállalat, amely 2011. január 1-jétől látja el a továbbra is integrált formában működő GYSEV Zrt. vasúti árufuvarozási és logisztikai tevékenységét. Tevékenysége keretében jelentős részt vállal egyrészt a kelet-nyugati irányú és észak-déli irányú európai tranzit vasúti árufuvarozás piaci szegmenseiben, másfelől a magyar és osztrák export, import vasúti árufuvarozásban. Az új vonalak felújítása után az észak-dél irányú korridor megerősödésével, a vasúti árufuvarozás alternatívája lehet a közúti teherszállításnak. A 86-os út kamionos leterheltségének egy része átterelhető vasútra, ami szintén a hazai közlekedéspolitikai törekvéseknek egyik meghatározó eleme.