Többfunkciós logisztikai központot hoz létre a Reál
Kiskereskedelmi funkciót is vállaló új logisztikai központból látja el partnereit a Dél-Dunántúlon a Reál Hungária Kft. Az új üzlet helyi termelők termékeinek megjelenítését is vállalta.
“A Reál Hungária Kft. régiós központjaként működő nagykereskedő 2011 novemberében bejelentette, hogy önálló, független nagykereskedőként kíván tovább működni, így nem lesz tagja a jövőben a Reál hálózatnak. A pécsi régiós központja végezte Somogy, Tolna, Baranya megyében a Reál és ReálPont hálózat élelmiszer- és vegyiáru-terítését. Mivel ez önmagában is száznál több boltot jelentett, a Reál Hungária Kft. úgy döntött, hogy a hálózat folyamatos és zökkenőmentes ellátása érdekében létrehoz egy új logisztikai központot” – mondta az előzményekről Hadobás Béla, a cég régiós vezetője.
A cél az volt, hogy az újonnan létrehozott logisztikai központ ne kizárólag nagykereskedelmi feladatokat lásson el, hanem megjelenésében és funkcionalitásában alkalmas legyen kiskereskedelmi tevékenységre is, azaz képes legyen lakossági kiszolgálásra is. Ez a kényszerhelyzet megoldotta azt a régi törekvést is, hogy a Reál Hungária Kft. Pécsett is megfelelő üzlettel és megjelenéssel reprezentálja magát. Erre legalkalmasabb hely a korábbi Interfruct Áruház volt, melyet a cég hosszú távra kibérelt és mintegy 100 millió forintos beruházással alkalmassá tett a működésre. Az áruház alapvetően három feladatot lát el: kiszolgálja a térség Reál és ReálPont áruházait, a baranyai megyeszékhelyen és környékén működő viszonteladókat, ugyanakkor megteremtette a lakossági vásárlás feltételeit is.
“A Reál Hungária Kft. alapvető marketingfilozófiája, a “friss, barátságos, magyar” megközelítés, mely leginkább azt sugallja, hogy a mindennapi bevásárlást végző háziasszonyok a lakóhelyükhöz általában közel eső partnerboltokban mindig friss termékhez jutnak, barátságos kiszolgálást kapva, segítve a magyar termelőket, gyártókat. A régiónk ezt a filozófiát kiegészítette a világban egyre inkább terjedő regionális központú gondolkodásmódnak megfelelően, így szlogenünk: Itt élünk, itt vásárolunk” – vezetett be a cég üzletfilozófiájába Hadobás Béla. Egyre fontosabbá válik és egyre többen vallják azt, hogy a fogyasztásban nagyobb hangsúlyt kell kapnia a helyben megtermelt, előállított és gyártott régiós termékeknek.
“A multinacionális cégekkel ellentétben a Reál Hungária Kft. úgy gondolta, hogy megteszi az első lépést abba az irányba, hogy a helyi fogyasztók hozzájuthassanak a mindennapi bevásárlás helyén a régió termelőinek késztermékeihez. Ezek a termékek színezék, tartósítószer és egyéb állományjavítók nélkül készültek, kézi gyártással, családi vállalkozásban. Meg kell értenünk, hogy ezek a termékek a természet által aktuálisan kínált növények és gyümölcsök eszenciái, melyek az itt élő emberek gasztronómiai és biológiai szükségleteit inkább kielégítik, mint a trópusi gyümölcsök. Termelőink nem szállítják több száz kilométerről a termékeiket és garantáltan a régió munkaerejére támaszkodnak. Itt találkoztunk a leginkább környezetkímélő beszállítással is, hiszen volt olyan termelőnk, aki biciklivel hozta be termékeit. A termékek árát a termelőkkel együtt határoztuk meg, és az oly sokszor említett “magas” hálózati költségek sem terhelik a termékeket” – mondta a régióvezető. Az újszerű kínálatban a pécsi mellett orfűi, villányi, bólyi, mohácsi, dombóvári, faddi, szentlőrinci portékák is megtalálhatóak, sokszínűségére pedig jellemző, hogy benne méhészeti, gyümölcsös, savanyított, befőzött, borászati és fűszeres termékek is fellelhetők. A kínálattal párhuzamosan a helyi ízeket kedvelő vásárlóközönséget is gyarapítani akarják.
Háttér és fejlődés
A többfunkciós új pécsi logisztikai központ működéséhez biztos hátteret nyújt a Reál hálózat. A 2001 januárjában induló cég 80 üzlete a működés első évében 80 milliárd forintos forgalmat bonyolított. A hálózat fejlődését jól példázza, hogy 2000 üzletével a Reál a hazai települések közel felében jelen van. A cégcsoport összesen 1441 vállalkozást tömörít, országos beszállítói partnereinek száma 370, és összességében mintegy 15 ezer ember megélhetését biztosítja országszerte. A cég együttes forgalma tavaly meghaladta a 350 milliárd forintot. A társaság 100 százalékban magyar tulajdonban van, üzletfilozófiája nagyban elkötelezett a magyar termékek iránt. A Reál számára az idei év kiemelt eredménye, hogy a hálózat minden üzletében lehetőség van Erzsébet-utalványnyal vásárolni.
“Munkám során a termékfejlesztés a véremmé vált”
Hadobás Béla (48) borász szakmérnökként végzett az élelmiszer-ipari egyetemen, később marketing-szakközgazdászként is diplomázott a PTE Közgazdaságtudományi Karán. “Pályafutásom során mindig szerettem a nagy kihívásokat. A kereskedelemmel a Pécsi Sörfőzdénél eltöltött évek során kerültem kapcsolatba, később a MiZónál kereskedelmi és marketingigazgatóként utóbbi szakterületben is elmélyülhettem. Munkám során a termékfejlesztés a véremmé vált, ezt a szenvedélyt immár hatodik éve a Reálnál is kiélhetem.”