Lengyelországban jelentősen visszafogják az útépítéseket
A lengyel kormány jelentős mértékben visszafogja az autópályák és gyorsforgalmi utak építését, készülve a 2014-2020 közötti EU-költségvetés radikális kiadáscsökkentésére – jelentette kedden a Gazeta Wyborcza című lengyel lap.
Az idén januárban elfogadott korábbi kormányprogram 2015-ig 1500 kilométer autópálya és hozzávetőleg ugyanennyi gyorsforgalmi út építését irányozta elő. Mindez 63,3 milliárd zlotyba került volna (1 zloty=kb. 68 forint).
Még ez is csepp lenne a tengerben – írta a lap. Az infrastrukturális minisztérium közlekedésfejlesztési stratégiája szerint a fejletlen úthálózat okozta veszteségek a GDP 0,4 százalékáról 0,9 százalékára nőttek 2000-2009 között Lengyelországban, az emiatt elmaradó beruházások pedig évente tízegynéhány milliárd zlotyra rúgnak.
Ennek ellenére visszafogják az útépítéseket: 2014-2020 között a kormány csak 616 kilométer gyorsforgalmi út építését tervezi 45 milliárd zloty értékben. A 2012-es labdarúgó Európa-bajnokságra kiépíteni tervezett, Krakkóba és Gdanskba vezető S7-es gyorsforgalmi út 2020-ra készül el, a német határig vezető A18-as autópálya az új ütemterv szerint pedig csak 2023-ra lesz kész. Nem közölték, hogy mikor adják át a Varsótól a fehérorosz határig vezető A2-es autópálya 120 kilométeres szakaszát, amelyet a lengyel országos utak és autópályák főigazgatósága (GDDKiA) újabban PPP-konstrukcióban szeretne megépíteni.
A módosított program szerint épülő autópályák és gyorsforgalmi utak összértéke nem haladja meg a 60 milliárd zlotyt. A kormány arra számít, hogy jövőre ugyanannyi pénzt – 40 milliárd zlotyt – kap az uniós költségvetésből útépítésre, mint az idén.
Az útépítési program módosítása azt jelenti, hogy az EU-büdzsé hét éve alatt a lengyel kormány kevesebb pénzt költ útépítésre, mint a következő három évben.

Meredeken emelkedő árak és szűkülő kínálat az újépítésű lakáspiacon
Iroda

Kiemelkedő tranzakciós eredményeket ért el a WING Csoport 2024 Q4-ben

Találd meg az ideális irodát pillanatok alatt!

Ne maradjon le róla! Elképesztő iroda- és raktárbérlési lehetőség Budapesten!

Ne hagyja ki! Budapest legjobb irodái és raktárai a XI. kerületben várják!
Raktár

Ne maradjon le róla! Elképesztő iroda- és raktárbérlési lehetőség Budapesten!

Ne hagyja ki! Budapest legjobb irodái és raktárai a XI. kerületben várják!

Hatalmas raktárak és rugalmas irodák rendkívül jó áron – Ne maradjon le erről az ajánlatról!

Ne szalassza el! Így találhatja meg a tökéletes irodát vagy raktárt villámgyorsan!
Otthon

BREAKING: Megjött a Kormány Rendelete – Nyugdíjasok Milliói Kaphatnak Pénzt Otthonfelújításra!

Megjelent a rendelet: Új szabályok jönnek – Minden szállásadónak meg kell felelnie!

Tökéletes otthonok családok számára, kertvárosi környezetben

Felfutó lakáspiac: mi várható június után?
Dizájn

5 pont a konyhában, ami brutális baktériumtelep: sokan elfelejtik takarítani

Így lesz trendi a lakásod idén: lakberendezővel jártuk körbe a bútorkiállítást

Csak így állj neki a takarításnak: rengeteg időt megspórolsz ezzel a trükkel

A ronda, ragacsos padlót is újjávarázsolja ez a trükk: elmondjuk, hogyan működik
Pénz

Saját autóiparának hozhat veszteségeket az EU lépése
Nehéz helyzetbe kerülhetnek az európai autógyártók a 2025-ös CO2-célkitűzések miatt. Ha nem találnak mielőbb megoldást arra, hogy kezeljék a szigorításokkal
Adó és jog

Hogyan gyorsítja a nők karrierjét a hibrid munkavégzés?

Mesterséges intelligencia a munka világában: A Randstad HR Trends kutatás legfrissebb eredményei

Humán Tőke Stratégia 2025: hogyan alakulnak a munkaerőpiaci trendek?

Fizetések 2025-ben: a munkáltatók lehetőségei messze vannak a munkavállalók elképzeléseitől
Retail

Tiborcz István üzleti kérdésekben nem kéri ki Orbán Viktor véleményét
Minden kérdésre válaszolt a miniszterelnök veje.
Szolgáltatók

Tudta, hogy mit ünneplünk április 21-én?

Ez a csapat kiemelkedő “láthatóságot” ért el az ingatlanpiac webes területén

Ez a vállalat újabb parkot vásárolt Olaszországban

Mintegy 30 milliárdos hitel három ütemre
Videó
