Iho: Luxemburg Európa élén

A luxemburgi vasúttársaság a teljes flottáját felszereli az európai vonatbefolyásoló berendezéssel, az ERTMS-sel. Így a CFL-é lesz az első teljes, európai színvonalú nemzeti flotta.

Az elmúlt időszakban többször is (legutóbb tegnap) írtunk az európai vonatbefolyásolás sztenderdjének szánt ETCS rendszerről, amelynek bevezetésével a nemzeti vasúti rendszerek közti átjárhatóság válhat valóra – nagy darabot lefaragva ezzel a közúti közlekedéssel szembeni versenyhátrányból.

Az európai integráció és az EU mellett a legmesszemenőbbig elkötelezett luxemburgiak az egységesítés terén is élen járnak. A CFL (Chemins de fer luxembourgeois – Luxemburgi Vasutak) lehet az első nemzeti vasúttársaság a kontinensen, amelynek a teljes flottája fel lesz szerelve az interoperabilitást biztosító ERTMS rendszerrel. A korábban felszerelt 68 szerelvény után a nagyhercegség fennmaradó 19 mozdonyára és 22 emeletes motorvonatára is telepíti a rendszer 1-es szintjét az Alstom.

Az újabb 13 millió eurós megrendeléssel a beruházás összértéke 30 millió euróra (8,25 milliárd forint) emelkedett, s az így kiegészített szerelvények jövő év elejétől futhatnak az Európai Unió legkisebb tagállamának és a környező országoknak, így Németország, Belgium és Franciaország pályáin. A fejlesztésnek köszönhetően nő az utasbiztonság, ám lerövidül a követési távolság és a menetidő, ezáltal nő a vasúti pályák áteresztőképessége.

www.iho.hu