Instant irodák „gyorsan oldódó” projektekhez

Instant irodák: hazánkban is egyre elterjedtebb fogalom. Kinek és milyen szolgáltatást nyújtanak ezek a rövid periódusra is bérelhető helyiségek? Milyen előnyökkel vagy hátrányokkal rendelkeznek, hazai vagy nemzetközi specialitásról van szó? – kérdeztük Saly Miklóst, a Colliers Ingatlanügynökség irodaüzletágának társigazgatóját.

Számos vállalatnak nincs állandó irodája. Ennek oka lehet a kis cégméret, de az is, hogy csak egy-egy projektre jönnek létre, és ennek kapcsán néhány hónapra kibérelnek egy úgynevezett instant irodát. Ebben az esetben a bérbeadó komplex szolgáltatást nyújt, amely tartalmazza a berendezett és informatikailag felszerelt helyiségeket, a titkárságot, akár a titkárnőt is.

Saly Miklós nemzetközi szinten is jó példaként említette a biztonságos irodák, tárgyalók és virtuális irodák bérbeadására szakosodott Regus irodaközpontokat, amelyek a világ 70 országának 400 városában, 950 helyszínen – főleg a gazdasági élet stratégiai központjaiban, fővárosokban – helyezkednek el. A fenti példa azért is érdekes, mert plasztikusan rámutat arra, hogy az ilyen jellegű szolgáltatásokat a legkülönbözőbb méretű vállalkozások – a fejlődőktől kezdve a Fortune 500-as listájának prominens tagjaiig – veszik rendszeresen igénybe. Az instant irodáknak óriási előnye mindenek előtt, hogy a vállalkozás gyorsan beköltözhet, azonnal dolgozhat, és nem kell a piacon megszokott, egy-két éves szerződést megkötniük: ha végeztek, mehetnek is, azonban természetesen minden szolgáltatást külön-külön meg kell fizetniük.

Az úgynevezett virtuális irodák elsőrangú lehetőséget nyújtanak egy-egy vállalkozásnak, amely a hozzá illő, helyi irodacímet adhatja meg az ügyfelekkel folytatott levelezéshez. A telefonos ügyfélszolgálat munkatársai pedig akár a világ legtöbbre becsült irodacímein fogadhatják a megkereséseket.

Legyen szó tehát egy kiemelkedő projekt kapcsán az otthoni munkahely átmeneti kiváltásáról, vagy az utazó szabadfoglalkozásúak üzleti útjairól, esetleg kisvállalkozásokról – akik nem engedhetik meg maguknak azt a luxust, hogy kiegészítő munkaterületet vásároljanak és informatikai infrastruktúrájukba beruházzanak –, irodai kiszervezéseket, rugalmas megoldásokat kereső közép- és nagyvállalatokról, az instant és virtuális irodák rövid távon mindent összevetve a legrugalmasabb megoldást szállítják.