Tárgyalás a kormány és az RCH között

Megkezdődtek az egyeztetések a kormány és a Rail Cargo Hungaria menedzsmentje között a vasúti kiegészítő szolgáltatások költségeinek támogatásáról.

Az RCH a kiszivárgott tervek szerint csak kulcsfontosságú ügyfeleit tartaná meg, és jelenlegi évi közel 35 millió tonna helyett mindössze 20-22 millió tonnányi áru szállítására rendezkedne be, a jelenleginél jóval kevesebb megrendeléssel látva el tevékenységéhez a pályát és a szakembereket szolgáltató MÁV Zrt.-t.

A társaság vezetése bizakodik, ám a hazai árufuvarozási kilátásokat még egy esetleges megállapodást követően is bizonytalanság övezi. Az RCH és a kormány között múlt hét csütörtökön lezajlott tárgyalást követően Kovács Imre, a Rail Cargo Hungaria elnök-vezérigazgatója nagyon derűlátó. Mint elmondta, keresik a megoldásokat rövid- és hosszú távon is. A kormánynak lehetősége van arra, hogy a 2011-re meghirdetett hálózati üzletszabályzatot ideiglenesen módosítsa és adott esetben állami támogatással éljen, ehhez viszont Brüsszel engedélye is szükséges, hosszú távon pedig egyedül az üzletszabályzat tartós módosítása jelentene megoldást. Kovács a Napi Gazdaság kérdésére elmondta: a kormányoldalról felmerült a lehetősége annak, hogy a 2012-es költségvetésbe visszavezeti a vasúti kiegészítő szolgáltatások támogatását, amennyiben az RCH garantálja, hogy fenntartja a vasúti teherszállításban jelenleg meglévő országos lefedettségét.