Konferencia Brüsszelben Budapestről
2011. május 26-án a brüsszeli Régiók Bizottsága adott otthont a Főváros és többek között a Budapest Business Region (BBR) együttműködésében megrendezésre került, a BBR szlogenjével fémjelzett „Budapest, get engaged!” konferenciának. A rendezvényen előadóként volt jelen Orbán Gergely, a Budapest Business Region klasztermenedzsere, továbbá Németh Bálint, az Aera Property & Destination ügyvezető igazgatója.
A brüsszeli rendezvény főszervezője és egyben moderátora is Dr. Bencsik Dávid, Budapest brüsszeli képviseletének vezetője volt. A 120-150 fős közönséget vonzó konferencia három aspektusból vette górcső alá a fővárost: városimázs, Budapest közlekedése és infrastruktúrája és Budapest, mint üzleti lokáció. A konferencia valódi értéke, hogy az elmúlt években a városmárkázás témájában elhangzott gondolatok mindegyikét integrálta, a várost egy komplex egészként kezelte, továbbá sikerült involválnia a gazdasági döntéshozókat is.
Az esemény nyitógondolatai Gyürk András és Deutsch Tamás európai parlamenti képviselőktől hangzottak el. Gyürk András városi legendákon keresztül érzékeltette Budapest értékeit, mint pl. a nyelv nélküli lánchídi oroszlánok története, míg Deutsch Tamás a város szerethetőségét és egy olimpia hasznosságát hangsúlyozta beszédében. Az előadókat Szeneczey Balázs, Tarlós István főpolgármester kabinetfőnöke vezette fel.
Az első szekciót, egy remek felütésként Szegvári Péter, a főpolgármester főtanácsadója kezdte meg, aki előadásában a városfejlesztési stratégia tudatos tervezésének fontosságát emelte ki. A őt követő Eszter Elemér – Studio Metropolitana – a lakosokban, turistákban és az üzletemberekben élő megannyi, és különböző Budapest-képek egybeolvasztásának szükségszerűségét hangsúlyozta. Eszter Elemér továbbá azt is elmondta, hogy ennek egy eszközeként és a közösségépítés céljából a Studio Metropolitana különböző kulturális tartalmak szervezését is felvállalta. Vitézy Zsófia, a Hungarofest igazgatója pedig a budapesti fesztiválokról, eseményekről, azok továbbfejlesztéséről és megújításáról tartott előadást.
A budapesti közlekedési infrastruktúra jelenlegi állapotát – pl. elavult géppark forrásigénye, az infrastrukturális kihívások mértéke – illetve a kilátásban lévő projekteket Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója ismertette. Bemutatásra került továbbá a BKK szervezeti struktúrája és stratégiailag kiemelt területei is.
A „Hub of Innovation” (Innovációs gócpont) névre keresztelt üzleti szekció előadói Orbán Gergely, a Budapest Business Region klasztermenedzsere, Zimonyi Eszter, a brüsszeli magyar nagykövetség kereskedelmi követe, illetve a Budapesti Turisztikai Hivataltól (BTH) Molnár József, igazgató és Csizmadia Kristóf, a turisztikai szolgáltatási részleg vezetője voltak.
Orbán Gergely előadásában ismertette a BBR küldetését, az elmúlt három év működésének eredményeit, valamint az elkövetkezendő két év céljait. Zimonyi Eszter prezentációjában Magyarország húzóágazatainak gazdasági teljesítményéről és a rendszerváltás óta bevont üzleti szereplőkről beszélt. Ezt követően a BTH munkatársai pedig bemutatták legújabb projektjüket: Budapest új turisztikai logóját és azokat a korszerű arculati elemeket, amelyek alapján formailag megújulnak a fővárosi információs pontok, a kedvezmény-kártyák, a weboldalak és más marketingkommunikációs eszközök is.
Bár a konferencia felosztása három nagy témakörre osztódott: Budapest imázsa, közlekedése és üzleti élete, eddig mégis a legteljesebben tudta átadni a város márkázásának három alappillérét. A felvetődő kérdésekre az előadók pedig nem a megszokott kommunikációs, hanem stratégiai szemszögből válaszoltak. E „hármas egységet” legjobban Németh Bálint, az Aera Property & Destination ügyvezető igazgatója foglalta össze előadásában, melyben kifejtette, hogy a város klasszikus értelemben vett kommunikációja – PR, Reklám – csupán másodlagos. Javaslata szerint Budapestnek elsősorban az elsődleges kommunikációra, a hitelességet megalapozó szervezeti működésre kell most koncentrálnia, és Amszterdam példáját alapul véve egy olyan döntéshozói testület létrehozását tanácsolta, mely minden stakeholdert integrál, s melynek legfontosabb feladata a város víziójának megalkotása lenne.