Kiderült: itt nyíltak új SPAR-üzletek
Egyértelműen sikeresnek értékeli a SPAR a Plus diszkontlánc saját bolthálózatába való integrációját: eddig már több százmillióba került a korábbi Plusok “spárosítása”, de az integráció tovább folytatódik. A cégcsoport forgalma 6,2%-os növekedést mutat, a dolgozók száma mégis 700 fővel csökkent.
A SPAR Magyarország Kft. évenkénti forgalma 1997 óta egyenletes növekedést mutat, mely az elmúlt évek gazdasági visszaesésének hatására sem csökkent: éves konszolidált forgalmuk 2009-ben 397,3 milliárd forintot tett ki, ez 6,2%-os növekedést jelent az előző évhez képest.
A csoport a tavalyi évben 7 áruházzal növelte üzletei számát 2008-hoz képest, a dolgozók létszáma ugyanakkor a 2008-as 14 814 főről 14 107 főre csökkent, ezzel együtt is a SPAR még mindig az ország egyik legnagyobb privát munkaadója.
Az áruházlánc a létszámcsökkentést a hatékonyság növelésével indokolta, elsősorban a korábbi Plus-raktárakban csökkentették a dolgozók létszámát.
A SPAR és Kaiser’ szupermarketek, az INTERSPAR hipermarketek és a City SPAR szupermarketek összes eladóterének a nagysága 2009 végén 397.313 m2 volt. Ebből az INTERSPAR-ok 131.960 m2-rel részesednek, a SPAR szupermarketek 238.909 m2 eladótérrel rendelkeznek, míg a Kaiser’s szupermarketek 26.444 m2-rel. A 2008 év végi adathoz képest összesen 12.496 m2 -rel nőtt a SPAR egységek eladóterének nagysága.
2009 végén a SPAR Magyarország Kft. összesen 398 egységet üzemeltetett országosan. Ezen belül a megoszlás: 31 INTERSPAR hipermarket, 347 SPAR szupermarket – magában foglalva a 4 City SPAR szupermarketet is – és 20 Kaiser’s szupermarket. Az előző évihez képest összesen 7 egységgel nőtt az üzletek száma. 2009-ben a SPAR Magyarország Kft. két új INTERSPAR áruházat nyitott, az egyiket Székesfehérváron, a másikat Budapesten az Allee Bevásárlóközpontban. 5 új SPAR szupermarket is nyílt: Ercsiben, Mosonmagyaróváron, Nagykőrösön, Hajdúszoboszlón és Debrecenben. A menedzsment számára az év legfontosabb feladata a 2008-ban átvett 177 Plus üzlet SPAR-ként való újranyitása volt.
Emlékezetes, a SPAR Magyarország Kft. 2008-ban vette át a Magyarországon működő Plus hálózat 177 üzletét. 2009 januárjában elkezdődött a Plus üzletek több ütemben történő átalakítása SPAR szupermarketekké. 8 hónappal később az ország utolsó Plus diszkontja is SPAR szupermarketként nyitott újra, így eltűnt Magyarországon a Plus márkanév. A Plus diszkonthálózat korábbi 1500 cikkelemből álló áruválasztékával szemben jelenleg közel 6000 árucikk közül választhatnak a vásárlók.
Jól pörög a saját márka
A SPAR még a gazdasági válság begyűrűzése előtt, az emelkedő élelmiszerárakkal és megélhetési költségekkel kapcsolatos helyzetre folyamatosan megújuló akciós kínálatán túl úgy reagált, hogy S-Budget márkanév alatt kifejlesztett egy teljesen új sajátmárkás termékcsaládot. Az egyébként is növekvő forgalmú SPAR sajátmárkák között az S-Budget termékkategóriánkénti legkedvezőbb árával képviseli a húzóerőt. Az S-Budget termékcsalád gyors ütemben bővül, 2009 végén több mint 200 ilyen cikk volt a kínálatban. Az áruházlánc 2009-ben jelentősen növelte sajátmárkás termékeinek arányát, ezek száma meghaladta az 1800-at. (2008-ban 700 termék). A múlt évben a sajátmárkák forgalmi részesedése 20% fölé emelkedett.