Román luxus – megőrülnek a drága holmikért

Romániában tobzódnak a luxus és prémium márkák, a román vásárlóerő ugyanis rendkívüli érdeklődést mutat a luxus szegmens iránt. Úgy tűnik, hogy a bevásárlóközpont-fejlesztési boom idejét élő Romániában a gigaplázák és a luxusmárkák ideális párosnak bizonyulnak – a nagy nemzetközi kereskedelmi márkák számára sokszor ez az egyetlen alkalmas helyszín a piacra lépésre.

A román piacra nemrég belépő Missoni álláspontja szerint Románia számít
a legjobb luxuspiacnak a kelet-közép-európai régióban.

A Missoni például az
ország egyik legnagyobb bevásárlóközpontjában, a Baneasa Shopping Cityben
vetette meg a lábát pár hónappal ezelőtt, és a cég álláspontja szerint Románia
legtökéletesebb luxuspiac a kelet-közép-európai régióban. “A románok imádják a
luxust és az újdonságokat. Évtizedekig el voltak szigetelve a nyugattól, és
ahogy a fiatal, feltörekvő generáció lassan alkalmazkodik az új, nyugati típusú
életformához, úgy jelenik meg az egyre nagyobb kereslet az ilyen termékek iránt.
Ma mindenki, aki multinacionális cégnél dolgozik és a jövedelme kicsivel az
átlag felett van, exkluzív termékeket vásárol” – véli a cég.

A Baneasa
egyébként egyik jeles képviselője az kelet-európai gigaplázáknak, 85 ezer
négyzetméterén a számos nagy nemzetközi luxus és prémium márka van jelen,
köztük, a Peek & Cloppenburg, a Cacharel, az Inditex és az Azadea csoport
márkái.