Nagy a túlkínálat a budapesti luxusingatlan-piacon

Az Engel&Völkers 59 százalékos növekedést ért el, így 123,6 millió eurós árbevételével a cég eddig történetének legjobb eredményét könyvelhette el 2006-ban. Az ipari ingatlanokból származó bevétel 49,4 millió euró a lakossági ingatlanokból származó bevétel pedig 74,2 millió euró volt.

Az E&V tavaly közel 3 milliárd euró értékű ingatlan forgalmazását bonyolította. A cégcsoport a vártnál jobb eredményeket a dinamikus terjeszkedési politikájával magyarázza valamint azzal, hogy a luxusingatlan-közvetítő szegmensben nincs versenytársa.

Christian Völkers, a cég elnöke elmondta, hogy az Engel&Völkers mára az egyik legnagyobb nemzetközi ingatlanközvetítő hálózat. “Az elmúlt néhány évben letettük az alapokat, mely biztosítja a cég számára a dinamikus növekedést. A Hamburgi központ mellett két stratégiai régióban New Yorkban és Hong Kongban is megnyitottuk központunkat, erről a két bázisról koordináljuk az észak és dél-amerikai valamint az ázsiai és ausztráliai piacot.” A terjeszkedés ütemével kapcsolatban az elnök hozzátette, hogy minden héten legalább egy irodát nyit meg a cég.

Jelenleg több mint 1700 alkalmazott dolgozik 204 lakossági 19 ipari ingatlanokkal foglalkozó irodában a világ 25 országában. A cég sikereit mutatja, hogy az E&V lett 2006-ban az év franchise vállalkozása Németországban.

Mozsár István, a kelet-európai régiót (Horvátország, Románia, Csehország, Szlovénia, Magyarország) is felügyelő magyarországi iroda vezetője elmondta, hogy a vártnál sokkal jobban rajtolt a luxusingatlanok közvetítésével foglalkozó Engel&Völkers magyarországi képviselete. Jelenleg több mint száz prémium kategóriás lakóingatlan van a cég portfoliójában, de ez a szám a terjeszkedéssel egyre bővül.

Mozsár István kiemelte, Budapesten meglehetősen nagy a túlkínálat a luxusingatlan-piacon. Ezt ellensúlyozza, hogy a vidéki országrészekben egyelőre nem indult még be ez a piac – tette hozzá. A szakember szerint a már említett kínálati többlet miatt van szükség arra, hogy az értékesítést profikra bízza az eladó. A cégvezető úgy véli, a prémium kategóriájú szegmensben nincs versenytársa a vállalkozásának.