Egyre többen igényelnek ingatlanhitelt otthonról
Jelentősen, 15 százalékkal szárnyalták túl az előző év azonos időszakának teljesítményét a OTP Bank mobilbankár hálózatának, főként ingatlanhitelt kínáló munkatársai 2020 első hat hónapjában. Az év első felének adatai azt mutatják, hogy egyre több ügyfél veszi igénybe a hitelintézet szolgáltatását, ha lakáshitelről van szó. A teljes ingatlanhitel-volumen negyedét adják már az ezen a csatornán keresztül megkötött szerződések az OTP Banknál.
Kettős változás figyelhető meg a banki ügyintézés és a digitalizáció kapcsolatában. Az OTP Bank adatai szerint a koronavírus-járvány egyértelműen felgyorsította a digitális megoldások elterjedését a banki ügyintézésben, épp ezért vezette be például a hitelintézet a szinte teljesen elektronikusan elérhető ingatlanhitel (e-Lak) lehetőségét. Az ügyfelek egy része ugyanakkor továbbra is igényli a banki szakértők segítségét és tanácsadását. Erre az ügyféligényre válaszul országszerte hatvan mobilbankárral segíti az OTP Bank a hitelfelvételt. A bankfiókon kívüli helyszíneken igénybe vehető, akár házhoz is rendelhető ingyenes szolgáltatás növekvő népszerűségét mutatja, hogy a megelőző év első hat hónapjához képest 5 milliárdos növekedéssel, 38,3 milliárd forintra emelkedett az ilyen módon igényelt ingatlanhitel-állomány összege az idei első félévben.
„A járvány első hulláma a mobilbankári rendszerünket is kihívások elé állította. A pandémia kezdetén általánosan enyhe visszaesést tapasztaltunk a hitelezési forgalomban, a csökkenés ugyanakkor jóval kisebb mértékű volt a mobilbankáraink körében. A rövid idő alatt bevezetett óvintézkedéseket követően már keresletnövekedést tapasztaltunk. Az idei év első hat hónapjában 15 százalékkal tudtuk növelni a kihelyezéseket a megelőző év azonos időszakához képest. Már az ingatlanhitel volumen negyedét adják az ezen a csatornán keresztül érkező igénylések. Az eddigi tapasztalatok alapján a mobilbankári csatornán keresztül igényelt ingatlanhitelek esetében további keresletnövekedésre számítunk 2020 második felében” – mondta Vörös Tamás, az OTP Bank ügyvezető igazgatója.
Hogyan is működik a szolgáltatás?
A szolgáltatást igénybevevő ügyfelek a hiteligénylés során jellemzően két alkalommal egyeztetnek a mobilbankárukkal. Első alkalommal az igénylő megtudhat minden fontos részletet a lehetőségekről és folyamatokról. A második alkalommal a mobilbankár segít a dokumentumok összegyűjtésében, igény szerint azok kitöltésében, valamint közösen átbeszélhetik a hiteligényléssel kapcsolatos további felmerülő kérdéseket, feladatokat. Ezt követően már nincs más dolga az ügyfélnek, mint egy általa választott fiókban személyesen aláírni a hitelszerződést.
A 10 millió forint feletti jelzálog és lakáshitelügyleteknél igényelhető Mobilbankár szolgáltatás továbbra is díjmentes az OTP Banknál.