Új készáru raktárral bővült a Henkel körösladányi gyára
Új készáru
raktárral bővült a Henkel Magyarország Kft. körösladányi gyára.
A hétfői átadási ünnepségen Újhelyiné Mojzsis Anna, a gyár
igazgatója elmondta, hogy a gyárban a folyékony mosó- és
tisztítószergyártás folyamatosan növekedett az elmúlt években, ezért
vált szükségessé egy új raktárcsarnok építése.
A most átadott raktár alapterülete meghaladja a háromezer
négyzetmétert, és a beruházás 200 millió forintba került.
A körösladányi gyár a legnagyobb magyarországi Henkel üzem, s
egyben a térség legjelentősebb munkaadója is. A gyár évente
átlagosan 450-500 dolgozónak ad munkalehetőséget. Évente mintegy 90
ezer tonna készáru hagyja el a gyártelepet.
A gyár további fejlődéséről az igazgató elmondta, hogy több mint
100 millió forintos beruházással már épül az új irodaház, valamint
szociális blokk, sőt a közeli jövőben új gyártó beruházásra is sor
kerül Körösladányban, amelyhez a most átadott készáru raktár teremti
meg a logisztikai feltételeket.
A középtávú tervek között szerepel a telephely megközelítési
útvonalainak rekonstrukciója, amelyhez központi segítségre számít a
gyár, de folynak a tárgyalások a gyártóbázis vízellátásának és a
szennyvíztisztító kapacitásának a bővítéséről is.
A folyékony mosó- és tisztítószereket, mosogató-, valamint
cipőápoló-szereket a világ 32 országába, közöttük az Egyesült
Államokba és Japánba is exportálják Körösladányból.
A cég korábbi tájékoztatása szerint a düsseldorfi székhelyű
Henkel Csoport magyarországi tagjának három gyára van,
Körösladányban, Barcson és Vácott, miután a szolnoki gyárban
júniusban befejezték a termelést. Az 1.200 főt foglalkoztató Henkel
Magyarország a konszernen belüli átszervezésre hivatkozva zárta be a
szolnoki gyárát, ahonnan 124 főt bocsátottak el.
A Henkel Magyarország tavaly 600 millió forinttal 63,1 milliárd
forintra növelte árbevételét, és ennek 56 százaléka, 35,3 milliárd
forint származott a belföldi értékesítésből, ami 9 százalékkal
haladta meg az egy évvel korábbi belföldi eladásokat.
Az export árbevétel közel 2,3 milliárd forinttal 27,8 milliárd
forintra csökkent.
Az árbevétel 66 százaléka, 41,15 milliárd forint a
mosópor-értékesítésből származott, 9,1 milliárd forintot a
technológiai üzletág, 6,7 milliárdot a kozmetikai, 5,2 milliárd
forintot pedig a háztartási tisztítószerek értékesítése hozott.
A Henkel Magyarország 2005-ben 1,5 milliárd forintot ruházott
be. A társaság saját tőkéje az év végén 11,5 milliárd forint volt.