Szétszedik a fővárosi parkolási rendszert

A fővárosi önkormányzat elvesztette a parkolási pénzekért folytatott csatát, 2013. január 1-től törvényesen is a kerületek kezébe kerül a parkoltatás. Több kerület bővíti a fizetős zónákat, az eddig ellenálló Óbuda is beszáll, és óriási területet tesz fizetőssé.

A Centrum Kft. és a fővárosi Parking Kft. romjain egyre több önkormányzati parkolási társaság virágzik fel.  A fizetős parkolás terjedésének eddig következetesen Óbudán várhatóan 2013. január 1-jétől fizetős lenne a parkolás a Szépvölgyi úttól észak felé egészen a Bogdáni útig, beleértve a nagy lakótelepi parkolókat is. Két zóna lesz: egy drágább övezet Belső-Óbudán a Kolosy tér környékén, valamint egy olcsóbb az attól észak felé eső részen, egészen a Bogdáni útig. Kilenc kerületben mintegy 5000 fizetős parkolót kívánt kialakítani a BKK, főleg azokon a fővárosi tulajdonban álló főútvonalakon, ahol a korábbi jogi helyzet miatt ez elmaradt: Bem rakpart, Fő utca, Krisztina körút, Dózsa György út, Fiumei út, Bartók Béla út, Alkotás utca, stb). A fővárosi parkolás nem attól lesz egységes, hogy az üzemeltetését egy cég végzi, hanem attól, hogy összehangolt ügyfélszolgálati rendszert működtetnek minden érintett kerületben. Azaz a VIII. kerületi büntetést például be lehet fizetni Angyalföldön, vagy fordítva, és a kerületek pedig elszámolnak egymással.

A másik lényeges előrelépés, hogy a szomszédos kerületek kétoldalú megállapodásban rögzítik, hogy a határukon fekvő közös utcákban elfogadják a másik önkormányzati cég parkolási céduláját. Ilyen együttműködés van már jelenleg is az I. és a II. kerület határát jelentő Csalogány utcában. Az Index információi szerint évente 6,5 milliárd forint bevétel keletkezik Budapesten a fizetős parkolásból, amit a legszerényebb számítás szerint is legalább egymilliárd forinttal növelnek az újonnan bevont területek 2013-tól.