Ősszel jönnek a 4-es metró szerelvényei

A 4-es metróra szánt Alstom szerelvények az év végére érkeznek meg, a vonal utolsó állomása pedig a jövő év közepére készül el. Többéves csúszás után, 2014 első negyedévében megkezdődhet a próbaüzem.

A DBR Metró úgy látja, hogy reális a 2014-es időpont a forgalomba helyezésre, a jelenleg érvényes ütemterv szerint pedig 2014 első negyedévének végén megkezdődhet az utasforgalmi próbaüzem. Reményre adhat okot, hogy a műszaki készültség 75 százalékos, a belső építési készültség pedig átlagosan 44 százalékos, ami megfelel az ütemtervnek, de van olyan állomás, amelynek készültsége 98 százalékos. A DBR Metró Projekt Igazgatóság szerint előreláthatólag a belső beépítés nem okoz késedelmet, és 2013 második negyedévének végére készül el az utolsó állomások belső beépítése- írja a Napi Gazdaság.

A sínek már a helyükön vannak és várhatóan az irányítóberendezések sorsa is belátható időn belül rendeződik, az állomások pedig a jövő év végére elkészülnek, s a szerelvények is rövidesen befutnak. Néhány hete mutatta be az Alstom a 2-es metró vonalára szállítandó szerelvényeket, amelyek a tervek szerint szeptembertől futnak ezen a vonalon, s hasonlóak érkeznek majd a 4-es vonalra is. A DBR Metró szerint az első szerelvény az ütemterv szerint 2012 novemberében érkezik meg Budapestre.

A Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) megadta az előzetes típusengedélyt a prototípusra, és hozzájárult a próbafutások megkezdéséhez. A sikeres próbafutások és a dokumentáció beadása után az NKH előreláthatólag megadja a végleges típusengedélyt és ezután megkezdődhet a sorozatban gyártott szerelvények szállítása és próbafutása.