„Nemzetközi Év Motorja” díj az Audi 2,5 literes TFSI-erőforrása számára

Az egész világról összesereglett 76 autós szakújságíró alkotta zsűri a 2,0 és 2,5 liter közötti kategóriában az Audi 2,5 literes TFSI-erőforrását tüntette ki a „Nemzetközi Év Motorja” („International Engine of the Year“) díjjal.

Az Audi RS 3 Sportback, illetve a TT RS Coupé és Roadster 2,5 literes aggregátja a márka két alapvető technikáját is felvonultatja: a turbófeltöltést és az FSI közvetlen benzinbefecskendezést. A korszerű konstrukció 2.480 köbcentiméter összlökettérfogatából 5.400 és 6.500 percenkénti fordulatszám között 250 kW (340 LE) maximális teljesítményt, míg az 1.600 – 5.300 fordulatszám-tartományon 450 newtonméter forgatónyomatékot produkál.

„E motor az elmúlt évek legjobb turbófeltöltésű technikája, amely egyszerűen minden szükséges adottsággal rendelkezik: magas forgatónyomaték- és teljesítmény-szint, illetve vérpezsdítő hang. Határozottan az első Audi quattro rali-versenyautók erőforrásait idézi, amelyek az Audit annak idején oly gyorsan a csúcsra juttatták“ – szólt a zsűri indoklása.

 

A quattro GmbH fejlesztésében született Audi TT RS Coupé álló helyzetből mindössze 4,3 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra (Roadster: 4,4 másodperc), s opcióként akár 280 kilométer/óra végsebességgel is rendelhető.

Az Audi a TT RS két változata mellett RS 3 Sportback modelljében is kínálja e nagysikerű erőforrását. Utóbbi a 0 – 100 kilométer/óra közötti sprintet mindössze 4,6 másodperc alatt teljesíti, ami csúcsértéknek számít vetélytársai körében. Legnagyobb sebességét csupán az elektronika szabályozza le 250 kilométer/órára.

E díjjal az Audi TFSI-technikája sorozatban immár hetedik alkalommal aratott kategóriagyőzelmet a „Nemzetközi Év Motorja” („International Engine of the Year“) szavazáson, ahol 2005 és 2009 között, az 1,8 és 2,0 liter közötti kategóriában a márka 2.0 TFSI erőforrása bizonyult kiemelkedően sikeresnek.