Megvalósulhat a Kelet-Európa kapuja szerep?

Miután több magyar vállalkozásnak sikerült külkereskedelmi partnert szerezni keleti államokban, immár külföldön is folytatja partnerkeresési tevékenységét a Creative Expert Consulting Kft.

Több mint tizenöt évnyi kereskedelmi és üzletfejlesztési tapasztalat koncentrálódik a Creative Expert Consulting Kft.-ben. Elsősorban Oroszországba, Kazahsztánba, Ukrajnába és más volt szovjet tagállamokba, illetve térségünkben található közép-európai államokba végez vevőkeresést olyan magyar cégek számára, amelyek növekedésük kulcsát az exportorientációs lépések megtételében látják. A közvetített cégek a legváltozatosabb iparágakból érkeznek: élelmiszeripar, gépgyártás, bútoripar, egyéb könnyű- és feldolgozóipar, vagy akár számítástechnika, üzleti szolgáltatások területéről is rendelkeznek referenciákkal.

 

2013 folyamán azonban a társaság célul tűzte ki, hogy a meglévő üzletfejlesztési know-howt a magyar cégeken kívül más országokból érkező jelentkezőknél is alkalmazza. Elsőként egy piacvezető német térképfejlesztő vállalat, valamint egy egzotikus példányokra specializált szlovák fatermelő társaság került az ügyfélkörbe. A magyar társaság közvetítő szerepét tehát láthatóan elismerik határainkon túl is, és nem csak a vevői oldalon, hanem a partnert kereső felkínálkozó szállítók szegmensében is.

 

„A recept és a követendő stratégia sok tekintetben azonos, bármilyen iparágról legyen is szó” – meséli Füzesi Attila, a Creative Expert Consulting Kft. ügyvezető igazgatója. „A sikert azonban nagymértékben meghatározza, hogy magát az exportlehetőségek felé nyitó céget hogyan sikerül idomítani a kívánalmakhoz, és mennyire tud megfelelni a potenciális partnerek igényeinek.” A Creative Expert Consulting tapasztalatai szerint a sikeres üzletkötést nem csak az alapos, és mindenre kiterjedő partnerkeresés határozza meg, hanem ezt megelőzően fel kell készíteni a céget is arra, hogy a beérkező ajánlatkéréseket, megrendeléseket, esetleges modifikációs igényeket is hatékonyan kezelni tudják, anélkül, hogy ez a társaságok mindennapi gyakorlatának megbicsaklásával járna. „Nem engedünk úgy ki a piacra egy vállalkozást sem, hogy ne vérteznénk fel őket a nemzetközi üzleti kapcsolatokhoz elvárt ügyfélkezelési képességekkel, és ne építenénk ki az ennek lebonyolításához szükséges kapacitásokat és csatornákat. Ezek működtetésében természetesen mi magunk is jelentős szerepet vállalunk külföldi képviselettel, marketinganyagok előkészítésével, tárgyalások szervezésével, egyéb kiterjedt tevékenységgel.”

 

Füzesi Attila szerint vállalkozásának versenyelőnye kettős. Egyfelől kiterjedt helyismerettel és lokális partnerekkel rendelkezik a célországokban, másfelől gyorsan és hatékonyan tudják a jelentkező vállalkozásokat képessé tenni a nemzetközi üzletszerzésre és ügyfélkiszolgálásra. „Napnál világosabb, hogy a jelen gazdasági helyzetben a keleti-országok felvevőpiacai jelentik a legígéretesebb kitörési lehetőséget az alacsonyabb növekedésű, vagy stagnáló európai vállalkozások számára.” – véli Füzesi Attila.