Hoppá! – baj van az új Alstom metrókkal

Januárban 32 esetben hibásodtak meg az új metrószerelvények, ezért a BKV arra kötelezte a gyártót, hogy telepítse újra az egész szerelvényt vezérlő számítógépes programot. A vállalat szerint várható volt, hogy eleinte sok apró gond lesz az Alstom metróival.

Nem telik el nap, hogy ne romlana el valamelyik a darabonként 1 milliárd forintért vásárolt Alstom metrószerelvényekből. Csak januárban 32 alkalommal hibásodott meg az új metró, tíz esetben az utasokat is le kellett szállítani.

 

A BKV nem engedi a továbbiakban, hogy a gyártó tovább szerelgesse a járműveket, új számítógépes program telepítésére kötelezték az Alstomot – adta hírül a Blikk.

 

Múlt vasárnap azért állították ki a forgalomból az egyik járművet, mert elromlott a kamerája, amely a visszapillantó tükör szerepét tölti be a vonaton. Nélkül a vezető nem látja például, ha valakit odacsuk az ajtó . mondta Bíró Endre, a Metórért Egyesület elnöke. Bíró szerint nagy baj, hogy legtöbbször a metrót vezérlő számítógépes program romlik el.

 

A BKV pontosan ezért kötelezi az Alstomot új szoftvert telepítésére. A vállalat sajtóosztálya szerint az utasok biztonságát veszélyeztető hiba nem fordult elő. A BKV számított rá, hogy a kezdeti időszakban sok kisebb hiba előfordul majd, amiből a cég fontos “üzemeltetési tapasztalatot” szerez.

 

“Aligha bagatell hibák ezek. Hiszen ugyanaz a szoftver vezérli többek között a kétféle fékrendszert is, ami ha elromlik, akár tragédiához is vezethet. Ha a számítógépes program rossz, az egész jármű rossz. Ha a szoftvert kicserélik, már nem ugyanaz a jármű lesz, mint amit leszállított az Alstom” – mondta Bíró Endre.