Felújítják a Kelenföld Tárnok közötti vasútvonalat is

Kiírták a 30a vasútvonal eddig még nem korszerűsített belső, Tárnok – Budapest Kelenföld közötti szakaszának felújításáról szóló pályázatot. Magyarország egyik legfontosabb vasútvonala ezzel Székesfehérvárig teljesen megújul.

Kedden kiírta a Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt. a Kelenföld–Tárnok vasútvonal felújítására vonatkozó pályázatot. A fejlesztés során megújul Kelenföld, Nagytétény, Tárnok állomás. Budafok-Albertfalva állomás megállóhellyé lesz, új, táblás megálló épül Rózsakert néven a Növény utcánál. A régi déli vasút pályáját, mely ma még egyvágányú, kétvágányúsítanak. Ugyancsak korszerűsítik majd Budafok-Belváros, Érdliget és Érd-alsó megállókat is (rájuk is fér, ugyanis az előző felújítás mellékzöngéjeként gyakorlatilag az összes állomást szétverték, vagy “csak” szétfújták az önmegvalósító önjelölt művészek, mindezt azért, mert “elfelejtettek térfigyelő rendszert építeni.)

Számos gyalogos aluljáró, egy felüljáró, és több mint 52 ezer négyzetméter zajvédő fal is épül a lakott területek közelében. A felújítással a biztosítóberendezések is megújulnak, így remélhetőleg javulni fognak a menetidők, különösen a nyári balatoni csúcsforgalomban is. A pályázóknak 2011. január 20-ig kell ajánlatot tenniük, az eredményt március 11-én hirdetik ki, a szerződéseket március 21-én írják alá. A munkákkal 2013. december 30-ára kell elkészülni.

A most kiírt pályázattal tehát a teljes vonal megújul, azonban az már kevésbé érthető, miért nem hangolták össze a külső szakasz felújításával.