Derűlátók a külföldi autógyártók

A világ legnagyobb luxusautó-gyártója, a BMW az eladások viszonylag magas, de egyszámjegyű növekedésére számít Kínában, míg a Jaguar legalább 20%-os bővülést tervez 2013-ra – derült ki a sanghaji autókiállításról készült kínai sajtóbeszámolókból.

A BMW értékesítési igazgatója, Ian Robertson szerint a következő években normalizálódik az eladások szintje, érettebbé válik a piac.

 

Rupert Stadler, a Volkswagen csoporthoz tartozó Audi vezérigazgatója úgy vélte, a kínai személyautópiacon a jövőben évi 20-30 milliós forgalomra lehet számtani. Hozzátette, az európai országoknak még 3-5 évbe telik majd, mire teljesen kilábalnak a hitelválságból.

 

Az Audi tovább növekszik – állapította meg Stadler. Cége a jelenlegi 300-ról rövid időn belül 500-ra kívánja növelni dílerhálózatát.

 

A General Motors China főnöke, Bob Socia arról számolt be, hogy a következő három évben négy új gyár megépítésével évi 5 millió darabra kívánják növelni kapacitásukat. A GM és kínai partnervállalatai ennek érdekében 11 milliárd dollárt fognak befektetni.

 

A cég tavaly két új üzemével 20 százalékkal növelte gyártási kapacitását. 2016-ra összesen várhatóan 17-re nő összeszerelő üzemeik száma.

 

A Jaguar Land Rover (JLR) immár a legnagyobb piacán az értékesítést tekintve idén 20-30 százalékos növekedéssel számol, és bízik abban, hogy a következő 3-5 évben fenn tudja tartani ezt az ütemet. Erről a vállalat kínai képviseletének vezetője, Bob Grace beszélt újságíróknak.

 

Ahhoz, hogy a kereslettel a JLR lépést tartson, értékesítési pontjait 2014-re 200-ra kívánja növelni. Jelenleg 116 márkakereskedés kínálja a Jaguarokat és Land Rovereket az ország nagyobb városaiban.

 

Az indiai Tata Motors Ltd tulajdonában lévő vállalat 2012-ben körülbelül 77 ezer darab autót adott el Kínában.

 

A világ legnagyobb autópiacán tavaly 19,3 millió új autó talált gazdára.