Bővíti tevékenységét a DHL Budapest Support Center

Több call centerét is Budapestre telepíti a logisztikai világcég, a DHL Supply Chain, így mostantól a DHL Budapest Support Center (BSC)látja el a cég egész Európát lefedő szolgáltatásait, a létszámot ehhez év végére ötvenről százra növelik – mondta Janositz Balázs, a DHL Supply Chain Magyarország ügyvezető igazgatója sajtótájékoztatón csütörtökön Budapesten.

A DHL Magyarországon 8 telephelyen tevékenykedik, múlt évi árbevétele elérte a 10 milliárd forintot, az alkalmazottak száma pedig meghaladta az 5 ezret – tette hozzá az ügyvezető.
   
A DHL négy üzletágat működtet, ezek közül legismertebb a kis csomagokat szállító DHL Expressz, de szállít nagy küldeményeket, végez légi és tengeri szállítmányozást, és ide tartozik az alkatrész kiszolgálást is végző DHL Supply Chain is – mutatta be a világcéget Marc Vanbroekhoven, ez utóbbi üzletág alelnöke. A világon 50 nagy raktárat és 1.900 elosztó helyet működtetnek.
   
Jelenleg a budapesti központ havonta 15 ezer logisztikai folyamatot menedzselnek. A tájékoztatón részt vett Otto Graf nagykövetségi tanácsos, aki felidézte a Német-Magyar Kereskedelmi és Iparkamara legfrissebb felmérését: a Magyarországon lévő minden 5 német cég közül 4 újra az országban fektetne be.
   
Bukvai Károly, a Nemzeti Külgazdasági Hivatal főosztályvezető helyettese pedig azt emelte ki, hogy Magyarországon évi 5 ezer logisztikában jártas hallgató hagyja el a felsőoktatást. Ez is vonzóvá teszi az országot a logisztikai befektetők számára – tette hozzá.