Elhalasztották a MÁV és a dunakeszi járműjavító közötti pert

A Fővárosi Bíróság áprilisra halasztotta a MÁV Zrt. és a Bombardier Transportation MÁV Hungary Kft. (dunakeszi járműjavító) közötti pert kedden az első tárgyalási napon. A MÁV Zrt. azért perelte be a járműjavítót, mert eltérően értelmezik a szerződés hatályát.

A felperes MÁV Zrt. szerint a karbantartásra vonatkozó kötelezettség a vonatok hatósági üzembe helyezési engedélyezésével, míg a Bombardier Transportation MÁV Kft. értelmezése alapján az utasforgalmi próbaüzemtől kezdődik. A MÁV Zrt. azt kéri a bíróságtól, hogy határozza meg, milyen hatállyal kezdődik a hároméves karbantartási szerződés, és ez legyen érvényes a különböző időpontban forgalomba állt vonatokra.

A tárgyaláson a MÁV Zrt. jogi képviselője kifejtette, hogy a vonatok forgalomba helyezése különböző engedélyekhez kötött, és a hatósági üzembe helyezési engedély egyik feltétele a próbafutás is. Kitért arra is, hogy megítélésük szerint a vonatok hatósági üzembe helyezéséig a szállítót terheli a karbantartási kötelezettség.


A járműjavító jogi képviselője kifejtette továbbá, hogy a szállító és a járműjavító között nincs karbantartási szerződés. A Talent vonatokra a hároméves karbantartási szerződést a járműjavító közbeszerzésen nyerte el, és ha a MÁV a próbaüzem idején elvégzett munkára nem tartja ezt érvényesnek, akkor erre az időszakra is közbeszerzést kellett volna kiírnia. 

A Magyar Hírlap érdeklődésére Schwartzné Lovász Beáta, a Bombardier MÁV Kft. ügyvezető igazgatója közölte: a vita leginkább abból adódik, hogy a szerződésben üzembe helyezési engedély szerepel, a részletek viszont nincsenek tisztázva. Ettől függetlenül a járműjavító jelenleg is minden vonat karbantartását és javítását ellátja, már csak azért is, mert a felmondás ideje 120 nap.