Hiába minden remény: nem csodafegyver a diszkontbenzin

Nemrég a német gazdasági miniszter Rainer Brüderle a német Bildnek nyilatkozva úgy fogalmazott, hogy szívesen látná, amennyiben a diszkont áruházláncok (például a Lidl és az Aldi) megjelennének a német üzemanyagpiacon.

A miniszter várakozásai szerint a kiskereskedelmi láncok megjelenése erősebb versenyt generálna, amely az árak csökkenéséhez vezetne. Magyarországon már kb. öt évvel ezelőtt elindult a kiskereskedelmi láncok diszkontkútjainak piacra lépése, azonban országos szinten érezhető árcsökkenés nem történt az üzemanyag-értékesítés területén. A “Lidl-benzin” mítoszának nyomába eredtünk.

Brüderle annak kapcsán szólalt meg, hogy Németországban, akárcsak hazánkban, rekord magasságokba emelkedtek az üzemanyagárak. Az ötlet alapvetően nem lenne rossz, azonban a gyakorlat azt mutatja, hogy jelentős árversenyt eddig egyik országban sem voltak képesek generálni a kiskereskedelmi láncokhoz tartozó töltőállomások.

 

Tovább a Portfolio.hu cikkére.