Több területen javasolnak forrásátcsoportosítást

Az Új Széchenyi Terv (ÚSZT) Közlekedési Operatív Programban (KÖZOP) jelenleg 578 milliárd forint szabad forrás van – hangsúlyozta Szalóki Flórián, a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) főigazgatója kedden az Országgyűlés Gazdasági és Informatikai Bizottság Közlekedési és Infrastrukturális Albizottsága ülésén.

Több területen javasolnak forrásátcsoportosítást, így a célzottan közlekedésbiztonságot javító fejlesztésekre, az intelligens közlekedési rendszerek kialakítására, a határ menti közlekedési infrastruktúra kialakítására, a vasúti járműbeszerzésekre, állomás- és intermodális beruházásokra, jegyértékesítési rendszer fejlesztésére, a közösségi közlekedés szolgáltatásiszínvonal-emeléséhez tervezett fővárosi járműbeszerzésekre, az úthasználat-arányos elektronikus díjbeszedésre, a vasúti szabályozási programra, közúti hídfelújításra, út- és vasút-üzemeltetési gépek beszerzésére, a hosszú távú nemzeti összközlekedési stratégia kidolgozására, úthálózat-védelmi fejlesztésre, közutak vízelvezetési rendszerére, a közlekedésirányítási modell kialakítására.

A KÖZOP végrehajtását irányító hatóság vezetője kiemelte, hogy a szabad keret terhére az NFÜ átcsoportosítást kezdeményezett az operatív programon belül az Európai Bizottságnál, amely várhatóan május végén ad választ. A KÖZOP-ban lévő kockázatok között említette a főigazgató a 4-es metró finanszírozását, amelyre eredetileg 220 milliárd forintot irányoztak elő ebben az operatív programban uniós és hazai keretből. Ezt még a magyar fél 180 milliárd forintra csökkentette, mert megvalósítás során alkalmazott közbeszerzési eljárásokat az EU nem fogadná el. A megmaradt 180 milliárd forint támogatás igénybevétele is attól függ, hogy a megvalósítás folyamata áthúzódik-e a 2014 utáni időszakra – mondta Szalóki Flórián.

Az NFÜ főigazgatója szerint a kockázatok között szerepel a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) beruházások áfa-kérdése is.

Magyarközlekedés.hu/LogPortál.hu