Az egyik legnagyobb sikerű interpack
A 166.000 szakmai látogató közel háromnegyede döntésekért felelős vezető. A múlt héten véget ért interpack az egyik legnagyobb sikerű rendezvényként vonul be a szakvásár 53 éves történetébe.
Az interpack 2011 kiállítói (2700 kiállító 60 országból) kitűnő hangulatban számoltak be a kompetens látogatókkal folytatott nagyszámú, igen jó eredménnyel lezajlott tárgyalásokról. Sok kiállító konkrét megrendeléseket kapott a vállalatoktól, ennek alapján pedig a vásárkapuk zárását követően is élénk üzletkötésre számítanak. A tárgyalópartnerek között nagy számban fordultak elő a nemzetközi szintű döntésekért vállalati csúcsvezetők.
„A standunkon hihetetlen érdeklődés mutatkozott a termékeink iránt. 30 százalékkal több megkeresésünk volt, mint 2008-ban, sok esetben a felsővezetők és a márkaterméket gyártók köréből is számos potenciális új vevővel. Hasonló híreket hallottunk sok más kiállítótól is. Az interpack megerősítette, hogy a konjunktúra hosszú távon is felfelé ível” – mondta el Christian Traumann, az interpack 2011 szakvásár elnöke, egyben pedig a Multivac Sepp Haggenmüller kiállító vállalat ügyvezetője.
Növekedett a döntéshozók aránya, a látogatók 60%-a külföldről érkezett
Az előző interpack-hoz viszonyítva feltűnő a döntésekért felelős vezetők arányának további jelentős emelkedése. A szakmai látogatók közel háromnegyede vállalatvezető – ez az arány abszolút csúcsot jelent, és eléréséhez jelentős mértékben járultak hozzá a legfelső szintű vezetők, akik még nagyobb számban érkeztek az interpack-ra. A szakvásár nemzetközi jellege miatt változatlanul az interpack az iparág világviszonylatban első számú seregszemléje. Az összesen 166.000 szakmai látogató közül több mint százezer Németországon kívülről érkezett, ez pedig több mint 60 százalékos aránynak felel meg. A látogatók kitűnőnek ítélték a szakvásár kínálatát: a fenntarthatóság, a biztonság és a kényelmi termékek uralták a vásárcsarnokokat.
Az Eurovíziós Dalfesztivál változást hozott az egyes vásárnapok látogatottságában, mert sok szakember csak dalfesztivál döntőjét követően, május 14-én érkezett Düsseldorfba.
Páratlan kommunikációs platform
Rendkívül jó fogadtatásra talált az interpack a kiemelt témák megválasztása és megjelenítése miatt, mert ezekkel – a világviszonylatban is magas színvonalon bemutatott kérdésekkel – az interpack páratlan kommunikációs platformot kínált a szakembereknek.
SAVE FOOD – Állítsuk meg az élelmiszerpazarlást!
A kiemelt témák közül több mint 300 kongresszusi résztvevőt vonzott szerte a világból az élelmiszer-pocséklás ellen nemzetközi szinten küzdő SAVE FOOD kezdeményezés ősbemutatója május 16-án és 17-én, amelyet a Messe Düsseldorf a FAO-val, az Egyesült Nemzetek Szervezetének Élelmezési Világszervezetével közösen rendezett.
Az élelmiszerek a termelőktől a csomagolóiparig terjedő értékteremtési láncának, valamint a politika, a társadalom és a civil szervezetek képviselőit megragadta a kritikus párbeszéd lehetősége a seregszemle árnyékában.
Az élelmiszerek világszerte tapasztalható pocsékolásának problémáját más és más szemszögből világították meg a rangos előadók, mint például Ilse Aigner német szövetségi élelmezési, mezőgazdasági és fogyasztóvédelmi miniszter, az ENSZ környezetvédelmi programjának korábbi vezetője, Klaus Töpfer professzor, valamint az indiai Mumbai nagyváros polgármestere, Shraddha Shridhar Jadhav asszony.
„A SAVE FOOD kezdeményezés sikere bizonyítja, hogy a Messe Düsseldorf részéről olyan összefüggésbe helyeztük a csomagolás terén szerzett nemzetközi kompetenciánkat, amely a csomagolási ágazaton kívüli területeken is hasznosul. Nagyon ígéretes párbeszédet indítottunk korunk egyik legfontosabb kérdésköréről, ezért folytatjuk az együttműködést az FAO-val. Erről állapodtam meg az FAO vezérigazgató-helyettesével, Traoré úrral” – vonta meg a rendezvény mérlegét Matthias Dornscheidt, a Messe Düsseldorf ügyvezetésének elnöke. Az interpack keretében bemutatott SAVE FOOD kiállítást már idén októberben bemutatják a FAO székhelyén, Rómában az Élelmiszer Világnapjának hetében.
Innovációs park: középpontban az életminőség
Az „Életminőség” jelmondattal rendezett INNOVATIONPARC PACKAGING innovációs bemutató öt területen, az egészség, az értelem, az esztétikum, az egyszerűség és az identitás „boltjában” fogta össze a teljes értékteremtési lánc vállalatait: Itt mutatták be a különbemutatóra kifejlesztett, a kiállítói munkacsoportban kidolgozott legjobb gyakorlati megoldásokat és jövőbeli elképzeléseket. Ezzel olyan egyedülálló fórum jött létre, amely teret adott a konstruktív párbeszédnek és a kreatív ötleteknek.
Fémcsomagolási különbemutató
Az interpack 2011 keretében bemutatkozott új kiemelt témakör, a METAL PACKAGING PLAZA szintén a párbeszéd és a tájékoztatás jegyében zajlott. A központi előadási fórumon számos bemutatót tartottak, az előtérben pedig a fémcsomagolások gyártói és szolgáltatói találkoztak az érdeklődőkkel. A METAL PACKAGING PLAZA ezért a fémcsomagolások központi színtere lett az interpack keretében.
Magyar sikerek Düsseldorfban – World Star díjas magyar termékek
Az interpack-on négy magyar kiállító vett részt: a HACONA Kft, a HOK-PLASTIK Kft, a Pro-Form Kft és a TU-PLAST Kft. Mindannyian visszatérő kiállítók voltak, akik támogatás nélkül is fontosnak tartották a részvételt az interpack-on. A magyar kiállítók mindegyike sikeresnek ítélte a kiállítást, hasznos megbeszéléseket folytattak a már meglévő és a potenciális ügyfelekkel.
Május 17-én, a Csomagolási Világszervezet (WPO) által szervezett verseny World Star díját vehette át a biatorbágyi DR-PAck Kft. a Rollbox frissentartó fóliájával, valamint a kecskeméti STI Petőfi Nyomda Kft. egy különleges ajándékdobozzal. A WPO által szervezett csomagolási világbajnokságon azok a cégek vehettek részt, amelyek hazájukban megnyerték a nemzeti csomagolási versenyt.
Forrás: Tranzitonline.hu