Díjazták 2011 Legkiválóbb CSR Megoldását és az év Valóban Felelős Vállalatát

A KÖVET Egyesület második alkalommal rendezte meg a CSR Piac kiállítást június 2-án, a Millenáris Nagycsarnokban. A kiállítás keretében 40 cég összesen 65 különböző CSR intézkedésével és Valóban Felelős Vállalati modelljével jelent meg.

A CSR Piac díjátadó gáláján 5 szakmai és egy közönségdíjat adtak át: a 2011 Legkiválóbb CSR Megoldása Díjat az ELMŰ-ÉMÁSZ-MÁSZ Társaságcsoport Energiapersely-Energiasuli programja kapta, az év Valóban Felelős Vállalata címet pedig a MagNet Magyar Közösségi Bank Zrt. érdemelte ki.

A szakmai zsűri három további díjat is kiosztott: a KKV különdíjat a szekszárdi Ízlelő Családbarát Étterem kapta, az Önkéntesség Különdíjat a Coca-Cola HBC Magyarország Kft., a Skanska Property Hungary Kft-t pedig a Környezettudatos Vállalatirányítás Különdíjjal jutalmazták.


A CSR Piac látogatói is dönthettek egy díj sorsáról, szavazhattak kedvenc CSR intézkedésükre. Idén a Közönségdíjat a Szegedi Tudományegyetem József Attila Tanulmányi és Információs Központ Igazgatóságának Zöld kommandó elnevezésű CSR intézkedése vihette el.

Az idei CSR Piacot Magyarország EU-elnöksége hivatalos kísérőrendezvényeként rendezték meg. Dr. Navracsics Tibor miniszterelnök-helyettes, a rendezvény fővédnöke, megnyitó beszédében hangsúlyozta: „A vállalatok társadalmi felelősségvállalása, annak ösztönzése az állam jól felfogott érdeke. Egy fenntarthatóan működő piac hosszú távon terheket vesz le a kormányzat válláról, és szolidárisabb társadalomhoz, erősebb közösségekhez vezet. Felelős vállalatok nélkül nincs felelős társadalom, az üzleti kultúra megújítása nélkül a mindennapok kultúrájának megújítása sem sikerülhet.”

„Megfigyelhető volt, hogy a 2009-es CSR Piac pályázataihoz képest sokkal nagyobb arányban érkeztek jelentkezések az önkéntesség, a közösségi programok és a személyügy területéről. Néhány pályázatban pedig a bemutatott projekt szorosan kapcsolódott az adott vállalat alaptevékenységéhez, ami azt mutatja, hogy egyre több vállalat értelmezi helyesen a CSR fogalmát.” – értékelte a pályázatokat a zsűri nevében Dr. Tóth Gergely, a KÖVET főtitkára. A zsűri kritikával is illette a vállalatokat – „Örvendetes lett volna több kreativitás, új ötletek, sok ismétlődő intézkedéssel találkoztunk. Idén is kevés olyan pályázat érkezett, mely átfogóan kezelné a CSR-t.”

A CSR Piacon 16 civil szervezet is bemutatkozási lehetőséghez jutott. Azok a non-profit szervezetek kaptak meghívást a Piacra, melyek széleskörű tapasztalattal rendelkeznek a vállalatokkal való együttműködés terén. Az Önkéntesség Európai Évének jegyében a szervezők kiemelt figyelmet fordítottak a civilek által koordinált vállalati önkéntességi programok bemutatására.

A rendezvény szakmai tartalmát nemzetközi és hazai szakértők bevonásával megtartott műhelybeszélgetések is gazdagították, melynek témái voltak: a CSR helyzete Európában illetve Magyarországon, a vállalati önkéntesség és az Enterprise 2020, a jövő vállalkozása kezdeményezés.

A június 2-i rendezvényre a szervezők valódi piaci hangulatot varázsoltak, a Millenáris Nagycsarnokot a kiállítók színes, interaktív standjai mellett bio- és alternatív gazdálkodásból származó zöldségekből, gyümölcsökből, lekvárokból, rétesekből, sajtokból és mangalica termékekből, valamint pástétomokból kóstolhattak és vásárolhattak a látogatók. A szakmai és gasztronómiai „csemegézésben” megfáradt vendégek felfrissüléséről pedig irodai masszőrök gondoskodtak egész nap.

A CSR Piacon kiállító vállalatok intézkedéseit, a Valóban Felelős Vállalati modelleket és a vállalati önkéntes programjaikkal részt vevő civil szervezeteket mutatja be a CSR Piac Katalógus, amely megrendelhető a KÖVET Egyesületnél. A www.csrpiac.hu honlapon pedig a közeljövőben elektronikus adatbázisban is elérhetőek lesznek a CSR intézkedéseik és a Valóban Felelős Vállalati modellek.

A CSR Piac 2011 kiállítás a sanofi aventis kiemelt támogatásával, a Bakosfa, a Holcim és a TATA Consultancy Services támogatásával valósult meg.