FELHÍVÁS az új Kormányzati Negyed elhelyezésére

A Kincstári Vagyoni Igazgatóság (?KVI?) javaslatokat kér a tervezett új Kormányzati Negyed elhelyezésére alkalmas terület kiválasztására. A Kormány célja az állami szervezet hatékonyabb működtetése azáltal, hogy az állami szerveket az ország változó nemzetközi szerepéhez rugalmasan igazodni képes feltételek között működteti.

A Kormány célja az állami szervezet hatékonyabb működtetése azáltal, hogy az állami szerveket az ország változó nemzetközi szerepéhez rugalmasan igazodni képes feltételek között működteti. Ennek érdekében a Budapest területén jelenleg elszórt, változó színvonalú, és többségükben az irodaépületekkel szemben támasztott modern követelményeknek meg nem felelő épületekből a kormányhivatalokat kifejezetten e célra alkalmasan létrehozott Kormányzati Negyedbe kell költöztetni. A fejlesztést a Kormány a költségvetést, illetve az államadósságot nem terhelő módon, magánerő bevonásával kívánja végrehajtani. Az állami szervezetek új elhelyezésétől azt is várja a Kormány, hogy a jelenlegi költségvetést terhelő ilyen irányú fenntartási kiadások jelentősen mérséklődnek.

1. Az eljárás célja, hogy a KVI számára a Kormányzati Negyed elhelyezésére vonatkozó kormányzati döntés előterjesztését megalapozza.
2. Az eljárás lényege, hogy az egyes szóba jöhető elhelyezési területeket egységes szempontok szerint megvizsgálva meg lehessen állapítani, hogy Budapest közigazgatási határán belül melyik terület a legalkalmasabb a Kormányzati Negyed elhelyezésére. A KVI a javaslattevőktől azt várja, hogy a dokumentációban részletezett szempontok szerint megvizsgálják, feltárják és indokolják egy adott terület alkalmasságát a Kormányzati Negyed elhelyezésére. Előbbieken kívül elvárás a javaslattevők felé, hogy megfogalmazzák az adott területen a Kormányzati Negyed elhelyezésével kapcsolatos további feladatokat, és azokra javaslatot tegyenek. A Kormányzati Negyed beépítési építészeti koncepciójának megfogalmazása az eljárásnak nem tárgya. A javaslattevők feladatainak részletes meghatározását az eljárási dokumentáció tartalmazza.
3. Az eljárás a Fővárosi Önkormányzat közreműködésével zajlik. A javaslatok értékeléséhez, a szakértői testület működéséhez a Magyar Építész Kamara szakmai segítséget nyújt.
4. Az eljárás jellege szerint nyilvános és nyílt. Az eljárás lebonyolítására vonatkozó részletes eljárásrendet az eljárási dokumentáció tartalmazza.
5. Az eljárási dokumentáció megvásárlásának határideje: 2006. október 27. Javaslattevő az lehet, aki a dokumentációt az említett határidőn belül megvásárolta.
6. A javaslatokat ? az eljárási dokumentációban meghatározott tartalommal ? 2006. október 27-ig kell beadni.
7. A javaslatok értékelését a KVI által felkért Bíráló Bizottság végzi, amelynek névsorát a dokumentáció tartalmazza.
8. A Bíráló Bizottság a javaslatok értékelése alapján összefoglaló zárójelentést készít, amelyben javaslatot tesz a Kormányzati Negyed elhelyezésére leginkább alkalmas terület(ek)re. A Bíráló Bizottság összefoglaló zárójelentését a KVI a kormányzati döntésre vonatkozó javaslat során felhasználja.
9. A KVI elsősorban a kerületi önkormányzatoktól vár javaslatot, de javaslatot tehet bármely szervezet, vagy személy – illetve előbbiek közösen is ? feltéve, ha azt véleményezteti azzal a kerületi önkormányzattal amelynek közigazgatási határán belül a javasolt terület elhelyezkedik.
10. A jelen eljárás során minden javaslattevő maga viseli a részvételével kapcsolatosan felmerült összes költséget, költségtérítésre vagy az eljáráson történő részvételével kapcsolatos bármely egyéb térítésre nem tarthat igényt. A Bíráló Bizottság a dokumentációban megfogalmazott követelményeknek leginkább megfelelő, legszínvonalasabb javaslatokat jutalomban részesíti; a jutalmazás részletes feltételeit a dokumentáció tartalmazza.
11. Az eljárási dokumentáció átvehető 2006. október 3.-tól a dokumentáció megvásárlása határidejének lejártáig munkanapokon 09.00-15.00 óra között a következő címen: 1124 Budapest, Németvölgyi út 41. 5. épület
12. A dokumentáció átvétele 20.000,- Ft. + ÁFA, azaz húszezer forint plusz ÁFA összeg megfizetése fejében lehetséges. A dokumentáció díja a 10900011-00000005-50080002 számú bankszámlára teljesített átutalással fizetendő; a dokumentáció átvételének feltétele az átutalás megtörténtéről szóló banki vagy postai igazolás bemutatása az átvételkor.
13. Közös javaslattétel esetén a közösen javaslattevők közül legalább egynek meg kell vásárolnia a dokumentációt, a saját nevében.

Budapest, 2006. szeptember

Kincstári Vagyoni Igazgatóság