Jazz-re drágul a lakás?

Sorozatban olvashatunk arról szóló elemzéseket, hogy mennyire beállt az ingatlanpiac, milyen nehéz túladni a lakásokon és ez várhatóan az árakban is tükröz?dik majd. Ezek a tanulmányok nem ritkán ellentmondanak egymásnak, az azonban biztos, hogy a legtöbb ingatlanját áruló nem számíthat arra, hogy napokon belül elözönlik az egymásra licitáló vásárlók. Vannak persze trükkök, melyekkel kicsit felpörgethetjük a folyamatot, s?t magasabb árat harcolhatunk ki. A következ?kben ezekb?l adunk ízelít?t!

A tengerentúlon külön ágazattá fejl?dött az ún. staging, mely gyakorlaitlag arról szól, hogy a túlkínálatos piacon, a lakásunkba betéved? vev?t leny?göz? összhatás fogadja, hogy minél el?bb a mi ingatlanunk mellett döntsön. Ez a tereprendezés természetesen annál népszer?bb, minél inkább lassul az ingatlanpiac.

A StagedHomes.com szakért?je szerint a siker kulcsa egyértelm?en az, hogy termékként tekintsünk az ingatlanunkra. A cég alapítója az elmúlt 33 év alatt több mint 5,000 lakás értékesítésében segédkezett és tapasztalatai szerint a staging szerepe kiemelked? a sikeres tranzakcióknál.

Egy Seattle-i ingatlan például több mint 9 hónapja volt a piacon 1.4 millió dolláros irányáron amikor tulajdonosa úgy döntött, szakért? segítségét kéri az eladás felgyorsítása érdekében. A staging szolgáltatás 8,000 dollárba került (az átlagos költség azonban 3,200 dollár körül mozog), 3 héttel kés?bb azonban 1.9 millióért kelt el a lakás.

Szakért?k szerint a szolgáltatás igénybevétele az USA-ban 7 napra csökkenti az átlagos 45 napos ingatlan eladási id?t. Lássunk néhány egyszer? trükköt!

Alaposan takaríts ki!

Aki állt már a vásárlói oldalon, az cseppet sem értékeli le ezen pont fontosságát. Egyszer?en olyan lakásokat látogathatunk végig f?városunkban, hogy a kedvünk is elmegy az egészt?l. Alapesetben a takarításnak nem kellene befejez?dnie a porszívózással és portörléssel, de sok hazai vev? talán már ezzel is megelégedne…

Tartsd be a kosárlabda-szabályt!

Fontos, hogy a lakásnak (eladás el?tt) nem a mi kényelmünket kell szolgálnia, hanem kistafírozott termékként kell díszelegnie az érdekl?d?k el?tt. Tehát: hüvelykujj-szabályként elmondható, hogy minden kosárlabdánál kisebb méret? tárgyat el kell távolítani a szobákból.

A potenciális vásárlók nem a számunkra kedves kacatokra kíváncsiak, nem a saját egyéniségünk tükröz?dését szeretnék a lakásban látni, hanem saját képükre akarják azt alakítani.

Ügyelj a falak színére!

Az egzotikus, piros étkez?dre és lila hálódra valószín?leg kevesen lesznek vev?k, nem árt inkább ?természetes?, világos színekbe öltöztetni a szobákat, hogy a vásárlónak ne kelljen rögtön festéssel kezdenie, ha nem akarja. A világos színek ráadásul tágasabb hatást keltenek.

Rendezkedj!

Nem éppen vonzó, ha a szobák túl zsúfoltak, bútorraktár érzetét keltik. Igyekezzünk minél több berendezési tárgyat kivinni a helyiségekb?l, hogy az érdekl?d? gondolatban a saját képére formálhassa a teret, amit így már lát is…

Az utolsó pillanat is fontos!

Amint az ingatlanügynök leparkol a ház el?tt a potenciális vásárlóval, nem árt néhány dolgot ellen?ríznünk a tökéletes összhatás érdekében. Nem túl el?nyös, ha színültig telt szemetesek, látható helyen tárolt szennyeskupac és nyitott WC-tet? várja a vev?t. (Ez utóbbi állítólag többmillió dolláros ingatlanok tulajdonosainál is gyakori hiba.)

A lakást legalább részlegesen világítsuk ki és tegyünk be valami lágy jazz-t, ett?l ugyanis szakért?k szerint megjön a vásárlási kedv.

Ha úgy érezzünk, hogy egyedül nem boldogulunk, kérjük szakért? segítségét! Csak nehogy olyan jól sikerüljön az átalakítás, hogy el se akarjunk költözni…